اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی کرمان:

کرمان در مرز شکننده برای تولید انرژی قرار دارد

رئیس کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان در مرز شکننده برای تولید انرژی قرار دارد که اتاق بازرگانی کرمان با همکاری چند نهاد نقشه راه را برای رفع این مشکل تهیه کرده است.

کرمان در مرز شکننده برای تولید انرژی قرار دارد

سید مهدی طبیب‌زاده در حاشیه جلسه شورای اداری استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان کرمان با سابقه 100 ساله فعالیت خود جایگاه قانونی قوی و مطلوبی دارد.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده است، خاطر نشان کرد:‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برای گام برداشتن در این مسیر خود را تجهیز کرده است.

رئیس کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به برگزاری نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزیر به ما گفت که از مشکلات کف کارگاه بگویید و ما در این جلسه تصویر کلی از وضعیت صنایع استان کرمان و حتی کشور را ارایه کردیم.

طبیب‌زاده با بیان این‌که اتاق بازرگانی محل اتصال دولت، بخش خصوصی و مجلس است، تصریح کرد: راهکارهای ما عملیاتی بوده و تئوری و کتابی نیست.

وی صنعت، انرژی و معدن را سه بخش مهم استان کرمان برشمرد و اظهار داشت: اتاق این آمادگی را دارد که طرح جامع و استراتژی توسعه صنعت استان کرمان را ارائه دهد تا راهکارهای برون‌رفت از مشکلات صنعت ارائه شود.

طبیب‌زاده با بیان این‌که در بخش معدن هم ظرفیت‌های بسیاری در استان داریم، عنوان کرد: اتاق بازرگانی کرمان برای توسعه فعالیت‌های بخش معدن اقدامات گسترده و توسعه اکتشافات، فرآوری‌ها، آموزش و بهره‌وری در بخش معدن را دنبال می‌کند.

وی گفت: در بخش انرژی کشور طی چند روز اخیر به بالاترین میزان مصرف با رقم سه هزار مگاوات رسیده و شرایط ذخیره انرژی نیز به 500 مگاوات رسیده که این موضوع در کرمان حادتر و این شرایط نگران‌کننده است چرا که تولید فولاد و توسعه مس به انرژی بیشتری نیاز دارد.

رئیس کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: توسعه‌هایی که در استان در حال شکل‌گیری است از جمله فعالیت گسترده در بخش فولاد به انرژی نیاز دارد که کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی به این مسئله توجه کرده و طرح توسعه همه‌جانبه را مدنظر قرار داده است.

وی از تعامل مطلوب دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در استان کرمان خبر داد و گفت: آماده تلاش برای جهش اقتصادی در استان کرمان و تحقق حماسه اقتصادی هستیم.

طبیب‌زاده با اشاره به این‌که استان کرمان در مرز شکننده برای تولید انرژی قرار دارد، عنوان کرد: اتاق بازرگانی کرمان با همکاری دانشگاه‌ها، مسئولان برق منطقه‌ای و نیروگاه‌ها نقشه راه را برای رفع این مشکل تهیه کرده که ورود و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از نظرات کارشناسی برای تولید و مصرف از جمله این راهکارها است.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول