اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امضا تفاهمنامه‌ای صورت گرفت

آغاز همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی و گروه ملی صنعت فولاد یران

پژوهشگاه مواد و انرژی و گروه ملی صنعت فولاد ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

آغاز همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی و گروه ملی صنعت فولاد یران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در کرج، این تفاهمنامه با حضور دکتر علی اصغر توفیق ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی و مهندس علی محمد شهر باف مدیر عامل صنعت فولاد ایران و به منظور همفکری و همکاری‌های علمی پژوهشی در عرصه‌های تخصصی منعقد شد.

علی اصغر توفیق ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: توسعه علوم و فناوری در سطح کشورها یکی از دستاوردهای مستقیم همکاری مراکز علمی و پژوهشی با صنایع می‌باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در پژوهشگاه اظهار داشت: ارتباط سازنده و هدفمند پژوهشگاه و صنایع یکی از موضوعات مهمی بوده که در چند سال اخیر مورد توجه ما بوده است تا بتوانیم ارتباط سازنده و پایداری را با صنعت برقرار کنیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی تشریح کرد: مرکز ارتباط با صنعت در ابتدا با هدف ایجاد و تسهیل نمودن ارتباط بین پژوهشگاه و صنعت و بالا بردن حجم پروژه‌های قابل جذب از صنعت  شروع به کار نمود و همواره در تلاش بوده است تا بتواند به نیازهای کاربردی صنایع  گوناگون در بخش‌های مختلف اقتصادی از طریق ‏برقراری ارتباط سیستماتیک با واحدهای صنعتی، شناسایی نیازهای فنی و تحقیقاتی آن‌ها در زمینه‌های ‏کاربردی، تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه، ارائه آموزش‌های علمی و  فنی- کاربردی و اجرا و پیاده سازی دستاوردهای نتایج تحقیقات کاربردی در قالب سیستم‌های توسعه فنی ‏وصنعتی در تعامل با متقاضیان خود پاسخ دهد.

‏توفیق تبادل تجربیات و انجام آزمایشات تخصصی مورد نیاز یکدیگر، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک نظارت بر پروژه‌های تحقیقاتی، مشارکت در ایجاد دوره‌های آموزشی حین خدمت، همکاری در تعمیر و ارتقای تجهیزات، کمک به ارتقای سطح علمی کارکنان به ویژه با محوریت تحصیلات تکمیلی و دوره‌های دکتری پژوهش محور را از زمینه‌های همکاری برشمرد.

در ادامه مهندس شهرباف مدیرعامل گروه صنعتی فولاد گفت: مجموعه فولاد ایران، شرکت تولید محصولات فولادی است که ظرفیت تولید 5/1 میلیون تن قطعه فولادی و 430 هزار شمش فولادی را دارد.

وی افزود: گروه ملی صنعتی فولاد ایران به منظور ارتقای سطح کیفیت، طی دو سال اخیر با روی آوردن به رویکرد علمی سعی دارد طی ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و همکاری‌های دو جانبه بتواند دستاوردهای اقتصادی و علمی داشته باشد.

مدیر عامل صنعت فولاد ایران در راستای اجرایی نمودن زمینه‌های همکاری اضافه کرد: کار گروه مشترکی متشکل از نمایندگان پژوهشگاه مواد و انرژی و گروه ملی صنعتی فولاد ایران مسئولیت انتخاب و اجرایی نمودن محورهای تحقیقاتی مورد توافق دو طرف را بر عهده خواهد داشت.

در ادامه مهندس نور علی اشکان پور معاون طرح و برنامه صنعت فولاد گفت: معاونت طرح برنامه گروه ملی فولاد از چندین کارخانه تشکیل شده است که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر هستند و انواع مختلف فولاد را تولید می‌کنند.

وی گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی با برخورداری از نخبه‌های علمی می‌تواند با تصمیم‌گیری و هم اندیشی به طور مستمر در تصمیم گیری‌های هوشمندانه موثر باشد و به تناسب تنوع و جذابیت تولید در صنایع ملی فولاد از لحاظ مسائل پژوهشی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/2302/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول