اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان عنوان کرد

بدهی 39 میلیارد تومانی مشترکان توزیع برق گیلان/مشترکان یارانه انرژی را به‌موقع پرداخت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: شرکت توزیع برق گیلان بالغ بر 39 میلیارد تومان از مشترکان خود در سطح استان طلب دارد که بیشترین سهم بدهی مربوط به مشترکان خانگی و اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

بدهی 39 میلیارد تومانی مشترکان توزیع برق گیلان/مشترکان یارانه انرژی را به‌موقع پرداخت کنند

جمشید طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در آستانه واریز یارانه نقدی انرژی از طرف دولت، اظهار کرد: فروش انشعاب، نصب تجهیزات «کابل و کنتور» و تسریع در ارائه خدمات پس از فروش انرژی منوط به پرداخت به‌موقع هزینه‌های برق مصرفی است.

*پرداخت به‌موقع بهای برق مصرف مشترکان تنها منبع بزرگ مالی شرکت توزیع برق است

وی سرویس‌دهی به مشترکان برق، ارائه خدمات مطلوب و برطرف شدن ضعف برق‌ها را از جمله خدمات توزیع برق استان ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، اصلاح شبکه‌های برق فرسوده و جلوگیری از قطع برق ناخواسته را از جمله خدمات شرکت توزیع برق استان ذکر کرد و افزود: پرداخت قبل از مهلت مقرر بهای برق مصرف مشترکان تنها منبع بزرگ مالی برای انجام خدمات در این شرکت است.

*شرکت توزیع برق گیلان یک میلیون و 160 هزار مشترک دارد/مشترکان یارانه انرژی را به‌موقع پرداخت کنند

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر یک میلیون و 160 هزار مشترک زیرپوشش شرکت توزیع نیروی برق استان هستند، گفت: ارائه خدمات‌دهی مطلوب به مشترکان در کل استان منوط به پرداخت هزینه‌های برق مصرفی توسط مشترکان است.

طالبی با تصریح بر اینکه قبوض برق برای مشترکان خانگی و تجاری به طور متوسط هر دو ماه یک بار صادر می‌شود، افزود: مبلغ یارانه‌های انرژی نیز دو ماه قبل به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود بنابراین امکان پرداخت قبوض وجود دارد.

وی ادامه داد: افزایش انباشتگی بدهی‌های بهای برق مصرفی و تحقق نیافتن وصول مطالبات که یکی از منابع اصلی مالی مورد نیاز برای پرداخت یارانه خانوارها و نهایتاً برطرف شدن مشکلات تولید، انتقال و توزیع برق است ضربه شدیدی به وزارت نیرو در امر سرویس‌دهی و نگه‌داری هزاران کیلومتر شبکه و دستگاه پست برق وارد می‌‌کند.

*بدهی 39 میلیارد تومانی مشترکان به شرکت توزیع برق گیلان/مشترکان خانگی بیشترین مصرف کنندگان برق 

این مسئول با بیان اینکه اکنون شرکت توزیع برق گیلان بیش از 39 میلیارد تومان از مشترکان خود در سطح استان طلب دارد، اذعان کرد: بیشترین سهم بدهی مربوط به مشترکان خانگی و سپس اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

وی از مشترکان خواست تا بدهی بهای برق مصرفی را قبل از مهلت مقرر درج شده در قبض برق پرداخت کنند تا طبق آیین‌نامه تعرفه‌های وزارت نیرو مجبور به قطع برق مشترک نشوند.

طالبی متذکر شد: شرکت توزیع برق نیز طبق دستور کمیته هدفمند سازی یارانه‌ها موظف به پیگیری مطالبات معوق و وصول بدهی‌های برق طبق ضوابط مورد عمل و واریز آن به حساب متمرکز خزانه دولت برای پرداخت دوباره یارانه‌ها است بنابراین انتظار می‌رود در راستای حمایت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشترکان بدهکار نسبت به پرداخت قبل از مهلت درج شده در قبوض برق پایبند باشند.

وی پرداخت به‌موقع قبوض برق مشترکان گیلان را موجب انجام تعهدات شرکت توزیع برق استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: پرداخت به‌موقع هزینه برق مشترکان موجب می‌شود تا بتوانیم نسبت به تعهدات خود در مورد تعویض شبکه‌های فرسوده، اصلاح و بازسازی شبکه‌های برق با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف برق عمل کنیم.

*پرداخت به موقع هزینه برق مشترکان از خاموشی جلوگیری می‌کند

وی پرداخت بهای برق مشترکان را مانع از خاموشی دانست و یادآور شد: پرداخت به موقع کمک می‌کند تا مشترکان نیز دچار خاموشی‌های ناخواسته ناشی از عدم سرویس‌دهی و تعمیرات تجهیزات برق نشوند و نقش خود را در خدمات‌رسانی به شهروندان ایفا کنیم.

طالبی با دعوت از مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف «20 تا 24 شب»، اذعان کرد: مشترکان در صورت عدم دریافت قبوض برق می‌توانند شماره اشتراک خود را به سامانه 1000131121 پیامک کنند و بلافاصله آخرین مبلغ بدهی همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت برای مشترک ارسال می‌شود.

به گفته وی، مشترکان می‌توانند مبلغ بدهی را از طریق انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت کنند.

*دستگاه‌های دولتی گیلان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند/سیستم‌های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری خاموش شود

این مسئول، با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق توسط اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی استان در فصل تابستان، متذکر شد: طبق دستورالعمل شرکت توانیر و با توجه به نیاز شبکه سراسری برق به کنترل مصرف انرژی در تابستان و تأکید وزیر نیرو، لازم است که اداره‌های دولتی با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی و دیگر تجهیزات پس از پایان وقت اداری و تنظیم ترموستات و دمای محل کار نسبت به صرفه‌جویی انرژی اقدام کنند.

به گفته طالبی، شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز موظف به مراجعه و بررسی روند صرفه‌جویی انرژی توسط اداره‌ها است.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول