اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز برگزار شد

نخستین سمینار کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در رشد و شکوفایی شهری در اردبیل

به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل نخستین سمینار استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری در حوزه متمرکز کننده‌های خورشیدی نیروگاه خورشیدی در اردبیل برگزار شد.

نخستین سمینار کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در رشد و شکوفایی شهری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سمینار که از پیش از ظهر امروز آغاز به کار کرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل بالا بردن سطح آموزش و اطلاعات مدیران و کارشناسان شهرداری مناطق و سازمان‌های وابسته در ارتباط با انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر را از اهداف اصلی برگزاری این سمینار عنوان کرد.

اکبر صمدی اظهار داشت: علاوه بر برگزاری دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت آموزشی که با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و استانداری اردبیل برای همکاران مجموعه شهرداری اردبیل اجرا می‌کنیم تلاش خواهیم کرد هر سه ماه یک‌بار نسبت به برگزاری سمینارهای علمی و کاربردی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سمینارها بیشتر مباحث مرتبط با شهر و شهرداری همچون مدیریت شهری، ساماندهی سیما و منظر شهری، زیباسازی و مبلمان شهری، فضای سبز شهری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت بحران، مدیریت پسماند، خدمات شهری، مهندسی ارزش و تمامی مقوله‌های مرتبط با مدیریت شهری ارائه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل یادآور شد: برگزاری سمینارهای علمی و کاربردی همگام با پیشرفت علم و فناوری و تکنولوژی‌های مدرن روز با مشارکت تمامی همکاران شهرداری کمک خواهد کرد تا بتوانیم  خود را بیشتر به علوم و تکنولوژی‌های روز مجهز سازیم و در همین راستا نخستین سمینار استفاده از انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر از جمله انرژی‌های بادی، خورشیدی و زمین گرمایی با مشارکت و حضور فعال کلیه مدیران و کارشناسان مرتبط با مدیریت شهری و همکاران مجموعه شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته برگزار می‌شود.

صمدی گفت: در شرایطی که مقوله استفاده از انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر در دستور کار بسیاری از شهرداری‌های کشورهای توسعه یافته بوده و در دانشگاه‌های مختلف کشور نیز بر کاربردی بودن این امر تأکید می‌شود ما نیز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه و شهر اردبیل نباید از این قافله عقب بمانیم.

این مسئول افزود: معتقدیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود می‌توانیم بیشترین بهره‌وری را از انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری از جمله تأمین گرمایش و روشنایی ساختمان‌های مختلف اداری و عمومی، پل‌های روگذر و عابر پیاده، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سمینار کمال عباسپور ثانی با ارائه مطالب و مباحث مرتبط با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر با تأکید بر کاربرد انرژی خورشیدی، امکان کاربرد این نوع انرژی‌ها را در سطح شهر اردبیل در سطوح مختلف مرتبط با مباحث مدیریت شهری مورد بررسی قرار داد و نمونه‌های کاربردی انرژی‌های نو در سایر کشورها و شهرها را در جمع حاضران در سمینار ارائه کرد. 

انتهای پیام/62003/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول