اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار رئیس دانشگاه سمنان و دبیرکل 8-D مطرح شد

استفاده از ظرفیت‏های مناطق کویری در راستای تولید انرژی خورشیدی

استفاده از ظرفیت‏های مناطق کویری در راستای تولید انرژی خورشیدی در دیدار رئیس دانشگاه سمنان و دبیرکل 8-D مورد تاکید قرار گرفت.

استفاده از ظرفیت‏های مناطق کویری در راستای تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، دبیرکل گروه D-8  متشکل از هشت کشور بزرگ اسلامی و تاثیرگذار جهان اسلام در یک نشست صمیمانه با علی خیرالدین رئیس دانشگاه سمنان و معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه، راه‏های گسترش همکاری این سازمان و دانشگاه سمنان را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه سمنان در این نشست که به میزبانی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و با حضور رؤسا و معاونین پژوهشی دانشگاه‏های طرف تفاهم‏نامه ISC صورت پذیرفت، با اشاره به اشتراکات موجود بین ISC و فعالیت‏های گروه 8-D، خواستار برقراری تعامل سازنده و موثر بین دانشگاه سمنان و این سازمان اثرگذار و کلیدی جهان اسلام شد.

علی خیرالدین در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه سمنان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پیشنهاد ایجاد ساز و کار لازم برای تشکیل کنسرسیومی زیر نظر ISC در راستای تعریف و عملیاتی کردن طرح‏های پژوهشی مبتنی بر فناوری در بین کشورهای اسلامی عضو D-8 را مطرح کرد.

توجه به قابلیت‏های اقتصادی استان سمنان و فراهم بودن زمینه‏های سرمایه‏گذاری از سوی گروه 8-D در استان و نیز پیشنهاد تدوین منابع دانشگاهی در زمینه علوم انسانی، استفاده از پتانسیل‏های مناطق کویری در راستای تولید انرژی خورشیدی از جمله مواردی بود که در دیدار رئیس دانشگاه سمنان و رئیس سازمان گروه 8-D مطرح شد.

یادآور می‏شود؛ گروه D-8، متشکل از هشت کشور بزرگ و موثر جهان اسلام و با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر بوده و بیش از 10 درصد از اقتصاد جهان را داراست.

ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه گروه 8-D را تشکیل می‏دهند.

انتهای پیام/2249/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول