اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری البرز خبر داد:

آغاز طرح آمارگیری از میزان مصرف انرژی در صنایع البرز

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری البرز از آغاز اجرای طرحی تحت عنوان آمارگیری از میزان مصرف انرژی در صنایع این استان خبر داد.

آغاز طرح آمارگیری از میزان مصرف انرژی در صنایع البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کارگاه آموزشی طرح آمارگیری از میزان مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی استان البرز بعدازظهر امروز برگزار شد.

در این جلسه یحیی رمضانی مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری البرز طی سخنانی اظهار داشت: امروزه دسترسی حامل‌های انرژی در حوزه‌های مختلف اقتصادی نقش و تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه برای توسعه صنایع و تولید هر کشوری، یکی از نیازهای ضروری دسترسی به انرژی است و به همین دلیل کشورهای مختلف تلاش بسیاری برای تامین انرژی مورد نیاز خود انجام می‌دهند.

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری البرز افزود: از سوی دیگر با نوسانات در قیمت حامل‌های انرژی که در کل جهان وجود دارد، در کنار تامین انرژی، کنترل میزان مصرف حامل‌های انرژی نیز در دستور کار اکثر کشورها است و دیگر مانند گذشته نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی بنزین، گازوئیل و نفت و گاز مصرف کرد.

رمضانی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: یکی از دلایل اجرای این طرح کنترل میزان مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از قاچاق بنزین و سوخت است که خوشبختانه تاثیرهای مثبت زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی، یکی از اولویت‌های ما باید کنترل مصرف انرژی و مصرف صحیح سوخت باشد.

مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری البرز افزود: در همین راستا طرح آمارگیری از میزان مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی استان البرز در دستور کار قرار گرفت.

رمضانی گفت: برای اجرای این طرح یک تیم از کارشناسان متخصص در حوزه انرژی و همچنین آمار همکاری داشتند و در فاز نخست 750 کارگاه و تولیدی در سطح استان البرز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این آمارگیری تلاش می‌کنیم تا اکثر واحدهای تولیدی و صنایع مختلف به ویژه صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

رمضانی در پایان اظهار داشت:‌ نتایج به دست آمده از این طرح به طور قطع در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه مدیریت و تصمیم‌گیری در زمینه تامین انرژی مورد نیاز صنایع استان و همچنین ارائه راهکارهایی برای مصرف صحیح انرژی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول