اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه 150 مقاله

سومین کنفرانس سالانه انرژی پاک در کرمان آغاز شد

سومین کنفرانس سالانه انرژی پاک‌ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان آغاز شد.

سومین کنفرانس سالانه انرژی پاک در کرمان آغاز شد

به گزارش خبرگزار‌ی فارس از ماهان، سومین کنفرانس سالانه انرژی پاک‌ صبح امروز در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان آغاز به کار کرد.

فرشید کی‌نیا دبیر این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون فناوری‌های انرژی پاک و تشکیل میزگردهای تخصصی را از اهداف‌ برگزاری این همایش ‌عنوان کرد.‌

وی اظهار داشت: انرژی پاک و اقتصاد مقاومتی، پیل سوختی و هیدروژن، سوخت‌های زیستی، مدیریت و بهینه‌سازی انرژی، بازیافت انرژی و روش‌های ذخیره‌سازی انرژی، جنبه‌های اقتصادی و زیست محیطی منابع انرژی پاک، استفاده از فناوری‌های نانو و میکرو در انرژی‌های پاک، طرح‌های صنعتی و کاربردی موفق در زمینه انرژی از محورهای این همایش یک روزه است. ‌

کی‌نیا افزود: از بین 250 مقاله دریافت شده توسط دبیرخانه کنفرانس پس از انجام ارزیابی علمی و تخصصی توسط اساتید شناخته شده کشور و با توجه به محدودیت‌های زمانی بیش از 150 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شده است. 

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معرفی آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی روز همراه با بررسی مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مؤثر در به کارگیری انرژی پاک و آشنایی و ترغیب عموم به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله برنامه‌هایی است که طی برگزاری این کنفرانس به انجام می‌رسد.

دبیر سومین کنفرانس سالانه انرژی پاک‌ در مورد سیاست برگزاری این همایش گفت: رسالت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایجاب می‌کند که تا برای بحران‌های حادث شده راه حل‌های علمی مبتنی بر یافته‌های تحقیقاتی ارائه کنند.

وی در مورد ضرورت انرژی و مباحث جانبی آن در عصر حاضر خاطر نشان کرد: امروزه تامین پایدار انرژی از مهم‌ترین عوامل توسعه، پیشرفت، آسایش و امنیت هر ملت است که به دلیل کاهش شدید منابع فسیلی از یک سو و افزایش نگران کننده آلودگی محیط زیست در اثر استفاده از این منابع از سوی دیگر نگرانی‌های بسیاری را برای آینده به وجود آورده است.

کی‌نیا استفاده از انرژی‌های پاک را یکی از راه‌حل‌های مشخص برای حل معضل کمبود منابع فسیلی دانست و افزود:‌ در بسیاری از کشورهای جهان تلاش‌های همه جانبه آغاز شده‌ که تا سال 2020 میلادی حدود 20 درصد از تولید برق مصرفی آنها از انرژی‌های تجدید‌پذیر ‌تأمین شود.

وی اذعان داشت: ایران در حال حاضر این انرژی کمتر از یک درصد از تولید برق را به خود اختصاص داده و قرار است در پایان برنامه سند چشم‌انداز توسعه به 10 درصد افزایش یابد.

کی‌نیا تصریح کرد: به همین دلیل برای دستیابی به توسعه پایدار، اعمال مدیریت مصرف انرژی و به کار‌گیری منابع انرژی پاک، ارزان، در دسترس و قابل اعتماد بسیار ضروری است.

و‌ی عنوان کرد: در حال حاضر محققان بسیاری در سراسر دنیا روی موضوعات مربوط به انرژی‌های پاک از جمله بهره‌برداری از منابع انرژی پاک مانند انرژی باد، انرژی خورشید، پیل سوختی و هیدروژن، سوخت‌های زیستی ‌و سیستم‌های هیبرید در حال تحقیق و مطالعه هستند.

کی‌نیا افزود: همچنین روش‌های جدیدی برای مدیریت و بهینه‌سازی انرژی، بازیافت انرژی و ذخیره‌سازی آن در دست مطالعه است.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم قابل بحث دیگر در این زمینه می‌توان به جنبه‌های اقتصادی و زیست محیطی منابع انرژی پاک، استفاده از فناوری‌های نانو و میکرو در انرژی‌های پاک و تاثیر انرژی‌های پاک در آن اشاره کرد.

کی‌نیا گفت:‌ با توجه به حضور پژوهشگران توانا و متعهد و متخصص ایرانی، کشور ما سهم عمده‌ای در توسعه و تولید دانش فنی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول