اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرج

مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد

مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی طی مراسمی در کرج افتتاح شد.

مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نق از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، علی‌اصغر توفیق رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مراکز رشد کشور تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده‌اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند، پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: این طرح با هدف تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، بسترسازی فرصت‌های شغلی تخصصی، حمایت از نوآوری و خلاقیت محققان جوان، کمک به توسعه و پرورش شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌مدار (SMES) و کاهش فاصله کشور از حرکت جهانی در زمینه مواد و انرژی آغاز شده است.

این مسئول همچنین از اهداف دیگر ایجاد این مرکز در پژوهشگاه را کاهش مشکلات اولیه خوداشتغالی دانست و گفت: این مرکز دارای اهداف بی‌شماری است که از جمله آنها می‌توان از بسترسازی برای تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری نام برد.

در ادامه محمد صادق حاجی تاروردی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: به گونه‌ای که در زمان‌بندی مشخص شده فعالیت‌ها باید تا مرز خلق و ایجاد سرمایه‌گذاری مولد پیش برده شود و منجر به یک نهاد تولیدی موفق و پربازده شود در این راه انواع حمایت‌های ابزاری، تجهیزاتی، علمی، فنی و به ویژه استانداردسازی، مشاوره مهندسی و مدیریتی، حمایت در دوران تولید و رشد و کمک به حل مشکلات اجرایی از طریقی ساده و از پیش طراحی شده مهیا می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناوری فعال مرکز رشد، فضای کنترل شده و حمایت شده‌ای است که در برگیرنده هسته اولیه خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و استعدادهای کارآفرین در زمینه‌ای ویژه است.

رئیس مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی کشور در خصوص ویژگی‌های این مرکز اظهار کرد: قرار گرفتن این مرکز در این پژوهشگاه از ویژگی‌های اصلی اینجاست و آن هم به خاطر رتبه اول این پژوهشگاه در کشور است.

مهدی دیانی افزود: این مرکز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است از جهت اینکه طرح‌های فناورانه استراتژیک را می‌تواند جذب، حمایت و هدایت کند تا تبدیل به شرکت و بنگاه‌های دانش‌بنیان اول شده و در تراز بین‌المللی قرار گیرند.

مدیر مرکز رشد استان البرز در خصوص ظرفیت این مرکز گفت: در حال حاضر این مرکز در حد یک هسته تشکیل شده است و به مرور و با حمایت دولت و همچنین با پشتیبانی قوانین حمایت، این مرکز تکمیل خواهد شد.

وی داشتن ایده نو و متکی بر فناوری را یکی از شرایط و معیارهای پذیرش در این مرکز برشمرد و افزود: داشتن برنامه کاری برای ایده خود، داشتن گروه کاری و برنامه اقتصادی متکی بر بازار و همچنین عدم وجود منع قانونی و حقوقی در روند اجرای طرح از دیگر شرایط پذیرش است.

دیانی تکمیل فرم‌های پذیرش، بررسی مقدماتی توسط کارشناس، ارزیابی توسط داور، مصاحبه با صاحب ایده، ارزیابی و تأیید صلاحیت در شورای مرکز رشد، اعلام پذیرش نهایی و تکمیل مدارک و عقد قرارداد را از روند پذیرش در این مرکز عنوان کرد.

دیانی گفت: امیدواریم پارک‌ها و مراکز رشد به عنوان ابزارها و نهادهای بسترساز مورد حمایت و توجه جدی دولت بعدی قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول