اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

شب قدر فرصتی برای زدودن زنگار دل از گناه و کینه است

امام جمعه ماکو گفت: شب قدر فرصتی ارزشمند برای زدودن زنگار دل از گناه و کینه است.

شب قدر فرصتی برای زدودن زنگار دل از گناه و کینه است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به فضائل شب‌های قدر اظهار داشت: تنها دو شب دیگر از لیالی القدر باقی مانده است که باید مومنان با بصیرت تمام از لحظات این شب‌ها برای ساختن آینده‌ای بهتر استفاده کنند.

وی با اشاره به عظمت شب قدر، گفت: شب قدر شب بسیار با ارزشی است که انسان در آن می‌تواند به خود جلوه خدایی بخشد.

رنجبری انجام اعمال وارد شده در این شب‌ها را لازمه بهره‌مندی بیش‌تر از آثار و برکات این شب‌ها عنوان کرد و افزود: اعمال این شب‌ها به دو بخش اعمال مشترک و اعمال خاصه تقسیم‌بندی شده است که شایسته است مومنان از آنها بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: غسل، توبه و اظهار ندامت از گناهان گذشته، زمزمه دعای پرفیض جوشن کبیر، مجیر و زیارت امام حسین(ع)، دعا برای تعجیل فرج، قرائت قرآن، دعا و مناجات و گرفتن قرآن به سر از جمله اعمال سفارش‌ شده در این شب‌ها هستند که لازمه اثربخش بودن این اعمال و شب‌زنده‌داری‌ها، درک این شب با صفای باطن و درونی است که در غیر آن صورت بهره لازم نصیب فرد شب‌زنده‌دار نمی‌شود.

رنجبری توجه به عمق اعمال و انجام آنها همراه با بصیرت و آگاهی را بسیار مهم‌تر از انجام صرف آنها دانست و گفت: فلسفه غسل هنگام غروب شب‌های قدر، ریزش گناهان از اعضا و جوارحی است که سال‌ها مرتکب شده‌ایم و فلسفه قرآن بر سر گذاشتن تصمیم برای حرکت در مسیر قرآن و در سایه آن است.

وی بر ضرورت زدودن زنگارهای دل از گناه و کینه در این شب‌ها تأکید کرد و افزود: قلب انسان مرکز تابش انوار الهی است، اما اگر به سبب گناه و لغزش چرکین و آلوده شود، دیگر جایی برای تابش انوار پاک و ناب الهی در آن وجود ندارد.

امام جمعه ماکو توسل به اهل بیت علیهم‌السلام را در بازگشت به آغوش الهی و توبه بسیار مهم دانست و گفت: ائمه بزرگوار واسطه‌های فیض الهی بر مخلوقات هستند که توسل به آنها می‌تواند به عنوان واسطه‌ای میان خداوند با بندگان گنه کار، در اتصال روابط گسیخته ‌شده معنوی کارساز شود.

رنجبری بر ضرورت قدرشناسی از این شب‌ها تأکید و تصریح کرد: علت پنهان شدن این شب در میان سه شب، در اختیار قرار دادن فرصت بیش‌تر به انسان‌ها برای توبه و خودسازی بوده است، که باید از این فرصت‌ها به شکل مناسبی استفاده کنیم چرا که بیش از دو شب دیگر از لیالی پرفیض قدر باقی نمانده است.

انتهای پیام/61006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول