اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

پیش‎بینی تولید 40 هزار تن محصول خربزه در طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش‎بینی می‎شود در سال‌جاری 40 هزار تن محصول خربزه در طارم تولید شود.

پیش‎بینی تولید 40 هزار تن محصول خربزه در طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: محصول خربزه جزو محصولات مهم تولیدی در شهرستان طارم محسوب می‎شود.

وی از آغاز برداشت محصول طالبی در شهرستان طارم خبر داد و افزود: در هر سال قسمت قابل توجهی از مزارع شهرستان طارم برای کشت این محصول اختصاص می‎یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه هرساله در حدود یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان طارم به کشت این محصول اختصاص می‎یابد، خاطرنشان کرد: خربزه‎های تولیدی در طارم دارای کمیت مناسبی هستند.

وی کاشت محصول خربزه را عمدتاً به عنوان کشت دوم در تناوب با سایر محصولات عنوان کرد و یادآور شد: این محصولات شامل سیر، کرفس و برنج هستند.

زنگنه کشت این محصول را در اراضی طارم به صورت تونلی برشمرد و تاکید کرد: مزایای این روش کشت قابل توجه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به مزایای کاشت تونلی اشاره کرد و اظهار داشت: از مزایای این نوع کاشت می‎توان به سالم بودن محصول تولیدی و صرفه‌جویی در مصرف آب زراعی اشاره کرد.

وی صرفه‌جویی در نهاده‎های کشاورزی را از دیگر مزایای کاشت تونلی دانست و گفت: همچنین در این روش کاهش نیروی کاری برای انجام امور از دیگر مزایای مهم محسوب می‎شود.

زنگنه با بیان اینکه قسمتی از کاشت محصول خربزه نیز به صورت تونلی زیر پوشش پلاستیک کشت شده است، افزود: در این روش محصول کشت شده یک ماه زودتر از کشت معمول وارد بازار می‎شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم فروش با قیمت مناسب را از دیگر مزایای کاشت تونلی زیر پلاستیک دانست و ادامه داد: این روش در کاشت بیشتر محصولات متداول شده است.

وی به ارقام تولیدی خربزه اشاره کرد و گفت: از عمده ارقام تولیدی این شهرستان طارم می‎توان به رقم آناناسی، هانی دیو و خربزه مشهد اشاره کرد.

زنگنه تولید 40 تنی این محصول در سال‌جاری را یادآور شد و تاکید کرد: این میزان تولید علاوه بر نیاز استان به سایر مناطق و استان‎های دیگر صادر می‌شود.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول