اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر:

ادوات موجود در بخش کشاورزی جوابگوی نیاز کشاورزان نیست

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: در حال حاضر تعداد ادوات بخش کشاورزی که به مکانیزاسیون این بخش کمک می‎کند پنج هزار و 575 دستگاه است که این تعداد پاسخگوی نیاز کشاورزان شهرستان نیست.

ادوات موجود در بخش کشاورزی جوابگوی نیاز کشاورزان نیست

حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یک‎هزار و 139 دستگاه تراکتور، 69 کمباین، 887 گاو آهن، 774 دیسک، 384 بذرپاش، 545 سمپاش، 94 خرمنکوب و سه دروگر در این شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کنار یک‎هزار و 680 وسیله و دستگاه کوچک و بزرگ دیگر از جمله موتورهای آب، تیلر، سمپاش‎های کوچک و کف‎کش در بخش کشاورزی شهرستان آزادشهر مورد استفاده قرار می‎گیرد که با توجه به حجم بالای کار نمی‎تواند خواسته‎های کشاورزان را برآورده کند. 

وسعت مراتع آزادشهر 36 هزار و 100 هکتار، وسعت جنگل‎ها 39 هزار و 823 هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خاطرنشان کرد: وسعت مراتع شهرستان 36 هزار و 100 هکتار، وسعت جنگل‎ها 39 هزار و 823 هکتار است.

بذرافشان افزود: وسعت اراضی آبی 15 هزار و 425 هکتار و وسعت اراضی دیم 14 هزار و 25 هکتار است که 26 هزار و 500 هکتار از زمین‎های حاصلخیز شهرستان زیرکشت محصولات زراعی مثل گندم، شالی، گوجه‌فرنگی، خیار، سویا، کلزا، انواع سبزیجات و حبوبات قرار دارد. 

3 هزار هکتار از اراضی آزادشهر زیرکشت باغات

وی اذعان داشت: سه هزار هکتار از اراضی هم زیرکشت باغات میوه مثل هلو، شلیل و آلو در نقاط شمالی شهرستان و مناطق هموار و گیلاس، گردو، آلبالو و گلابی در نقاط کوهستانی شرق شهرستان در بخش «چشمه‎ساران» قرار گرفته است..

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر با اشاره به فعالیت دو شرکت تعاونی تولید روستایی در این شهرستان یادآور شد: در حال حاضر 307 تعاونی و تشکل کوچک، دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی و 10 تشکل تولیدی در بخش‎های وابسته به کشاورزی از جمله دام و طیور، زنبورعسل و نوغانداری وجود دارد. 

میزان بارش سالانه باران در آزادشهر 5/997 میلی‌متر

بذرافشان، میزان بارش سالانه باران را در سطح شهرستان 5/997 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: تعداد رودخانه‎های دایمی این شهرستان سه رشته و تعداد چشمه‎های جوشان هم 106 رشته است؛ ضمن اینکه کشاورزان شهرستان آزادشهر از نه قنات، 685 حلقه چاه و هفت باب استخر ذخیره آب استفاده و برای آبیاری محصولات کشاورزی خود بالغ بر 189 هزار میلیون مترمکعب آب مصرف دارند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به کاهش بارندگی‎ها در ماه‌های اخیر کشاورزان در مصرف آب نهایت صرفه‎جویی را داشته باشند و در نخستین فرصت برای استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‎ای که باعث صرفه‎جویی در مصرف آب می‎شود، اقدام کنند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول