اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

تصویب 167 طرح کشاورزی در بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از تصویب 167 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

تصویب 167 طرح کشاورزی در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، مرتضی شعبان‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری قارچ‌های خوراکی در بویین زهرا اظهار داشت: ظرفیت واحد‌های تولید قارچ شهرستان بویین زهرا 351 تن است که سالانه به پرورش قارچ برای مصارف خوراکی می‌پردازند.

شعبان‌نژاد ادامه داد: همچنین عملیات عمرانی احداث مجتمع گلخانه‌ شهرک سگز‌آباد تاکنون به پایان رسیده و مجتمع یاد شده با دو میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی تحویل شده است.

وی با تأکید بر لزوم گسترش طرح‌های حمایتی از کشاورزان بویین زهرا تصریح کرد: 167 طرح بخش کشاورزی تاکنون در این شهرستان به تصویب رسیده است که این طرح‌ها گامی مؤثر در راستای به ثمر‌رسانی اهداف توسعه کشاورزی بویین زهرا به حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: 147 طرح از مجموع طرح‌های تصویب شده بویین زهرا مربوط به تکمیل و توسعه واحد‌های دامداری، سه طرح مربوط به احداث و تکمیل پرورش ماهی، 15 طرح مربوط به توسعه باغ‌ها و دو طرح نیز مربوط به صنایع بسته‌بندی است که با 330 میلیون و 885 هزار ریال از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی و ملی به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: مراحل تکمیل سد‌های خاکی چنگوره و پرسبانج منطقه آوج نیز با اعتبار 25 هزار میلیون ریالی به انجام رسیده و گنجایش واحد‌های به بهره‌برداری رسیده نیز سه و نیم میلیون مترمکعب برآورد شده است.

شعبان‌نژاد از توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیب‌دار بخش‌های آبگرم و آوج خبر داد و افزود: این میزان عملیات‌های توسعه در سطح 139 هکتار و با اعتبار 870 میلیون ریال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال‌های گذشته 320 هکتار باغ پسته در سطح اراضی شهرستان بویین زهرا ایجاد شده و مجموع اعتبار این باغ‌ها نیز بالغ بر شش میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اعلام خبر پرداخت 12 میلیارد ریال تسهیلات به منظور خرید ادوات کشاورزی و تراکتور در این شهرستان افزود: تعداد 328 دستگاه تراکتور با تسهیلات پرداختی از سوی کشاورزان خریداری شده است.

شعبان‌نژاد با اشاره به توسعه مشاغل دامپروری در شهرستان بویین زهرا بیان کرد: 120 پروانه راه‌‌اندازی دامداری دام‌های پروار با ظرفیت 15 هزار و 600 رأس در این شهرستان به همراه هشت پروانه راه‌اندازی دامداری دام‌های تولید شیر با ظرفیت دو هزار و 170 رأس از ابتدای دولت نهم در این شهرستان صادر شده است.

وی عنوان کرد: همچنین از ابتدای دولت نهم در بخش توسعه مرغداری‌ها تعداد قابل توجهی پروانه برای فعالیت مرغداری‌های گوشی با ظرفیت 300 هزار تن صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: حجم اعتبار هزینه شده بخش کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال 84 تاکنون به مرز 836 میلیون و 564 هزار ریال رسیده است.

انتهای پیام/77005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول