اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده:

تناسبی بین مبالغ پرداختی بیمه با هزینه‌های کشاورزی وجود ندارد

فرماندار خدابنده با اشاره به عدم تناسب مبالغ پرداختی بیمه با هزینه‌ها در بخش کشاورزی گفت: این موضع موجب عدم تمایل کشاورزان برای بیمه کردن مزارع کشاورزی خود شده است.

تناسبی بین مبالغ پرداختی بیمه با هزینه‌های کشاورزی وجود ندارد

علی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی بر اثر حوادث طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: این خسارت در اثر سرمازدگی، خشکسالی و صاعقه به محصولات کشاورزی وارد شده است.

وی مجموع خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده را 182 میلیارد تومان اعلام کرد.

فرماندار خدابنده عمده خسارت‌های وارد شده به شهرستان خدابنده را بر اثر حوادث طبیعی به محصولات کشاورزی عنوان و اضافه کرد: این شهرستان قطب کشاورزی به ویژه گندم استان زنجان است.

وی به پوشش کم مزارع شهرستان خدابنده توسط بیمه اشاره کرد و افزود: از مجموع 159 هزار هکتار مزارع دیمی و 8 هزار هکتار مزارع آبی فقط 20 هزار هکتار تحت پوشش بیمه قرار دارند.

یوسفی مجموع مزارع تحت پوشش بیمه شهرستان خدابنده را حدود 13 درصد اعلام و اضافه کرد: این درصد شامل باغ‌های تحت پوشش بیمه هم می‌شود.

وی مبلغ پرداخت شده توسط بیمه در هر هکتار را 120 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کسی که با امور کشاورزی آشنا باشد، می‌داند که حداقل هزینه کاشت در هر هکتار 300 تا 350 هزار تومان است که بیانگر عدم توازن بین خسارت پرداختی توسط بیمه و هزینه در کشاورزی است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه مزارع و باغ‌های بیمه شده هم با مضیقه‌های ایجاد توسط بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی اتفاق افتاده است، ادامه داد: باید متوجه بود که کشاورزان اگر از زمین کشاورزی خود کاه جمع کرده و بفروشند درآمدی بیشتر از 120 هزار تومانی خواهند داشت که بیمه به ازای خسارت هر هکتار به آنها می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ارقام پرداختی به کشاورزان در قبال خسارت‌ها تغییر نکند زمین‌های کشاورزی نیازی به بیمه شدن ندارند، تصریح کرد: کشاورزان از این موضوع ناراحت هستند.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول