اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

نقش 97 درصدی خشکسالی و سرما در خسارت‌های کشاورزی زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طبق ارزیابی انجام شده خشکسالی و سرما در خسارت‌های کشاورزی استان 97 درصد نقش داشته است.

نقش 97 درصدی خشکسالی و سرما در خسارت‌های کشاورزی زنجان

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به عواملی که در خسارت‌های کشاورزی نقش دارند، اظهار کرد: طی 20 سال گذشته خشکسالی دلیل 69 درصد از خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی بوده است.

وی افزود: دلیل 28 درصد از خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی طی 20 سال گذشته سرما و یخبندان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: ارزیابی انجام شده بیانگر نقش 97 درصدی خشکسالی و سرما در خسارت‌های کشاورزی این استان است.

وی میزان بارندگی در سال زراعی جاری را 219 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در سال گذشته 298 میلی‌متر بوده است.

نهاوندی‌پور میانگین بلند‌مدت بارش‌ها را در سطح استان زنجان 249 میلی‌متر دانست و اضافه کرد: مقایسه بارش‌های سال زراعی جاری با میانگین بیانگر افت شدید بارش‌ها است.

وی تصریح کرد: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده در مورد بارش‌ها، زنجان جزو استان‌های کم بارش نسبت به میانگین محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت خشکسالی در استان بر اساس نیاز بخش کشاورزی شدید ارزیابی می‌شود، ادامه داد: بارش‌های مهرماه سال‎جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش 69 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با متفاوت اعلام کردن بارش‌ها در سطح استان زنجان در ماه‌های مختلف گفت: بارش‌ها از آغاز سال زراعی در ماه‌های مختلف با کاهش و افزایش‌ مواجه بوده است که به دلیل عدم بارش مناسب در ماه‌های مورد نیاز از جمله دو ماه مهر و فروردین به شدت بر محصولات کشاورزی استان تاثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول