اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تراکتورهای 40 ساله زمین‌های کشاورزی را در کشور شخم می‌زنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراکتورهای 40 ساله زمین‌های کشاورزی را در کشور شخم می‌زنند، گفت: ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی ایده‌آل و کافی نبوده و جای کار در این بخش زیاد است.

تراکتورهای 40 ساله زمین‌های کشاورزی را در کشور شخم می‌زنند

غلامرضا نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر تراکتورهای 30 تا 40 ساله در زمین‌های کشاورزی مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرند که به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارند.

وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری، مصرف سوخت بالا و نداشتن کارآیی لازم گفت: این موارد تنها بخشی از معایب استفاده از تراکتورهای فرسوده در مزارع است که افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و در نتیجه نداشتن توجیه اقتصادی محصول به عمل آمده را در پی دارد.

نوری در عین حال کمباین‌های موجود در مزارع را نیز دارای همین معایب به دلیل فرسودگی و عمر بالای آنها اعلام کرد و افزود: باید به قیمت بالای تمام شده، پرتی و هدر رفتن بخش قابل توجهی از تولیدات را نیز اضافه کرد.

*هدر رفتن 9 درصد محصولات کشاورزی به دلیل استفاده از کمباین‌های فرسوده

عضو کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی میزان هدر رفتن تولیدات کشاورزی به دلیل استفاده از کمباین‌های فرسوده را هشت تا 9 درصد اعلام کرد و ادامه داد: در کشور منبع مورد موثقی که بتواند آمار و ارقام دقیق و صحیحی را در اختیار مراکز مربوطه قرار دهد، وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در صورت دسترسی به آمار و ارقام صحیح می‌توان تمام سیاست‌گذاری‌ها را بر پایه این ارقام به صورت مدون و با قابلیت اجرایی و عملیاتی برنامه‌ریزی کرد و در کوتاه‌مدت به تمام اهداف رسید.

انتهای پیام/60002/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول