اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

رشد 20 درصدی کشت لوبیا در شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: کشت لوبیا در شهرستان خدابنده در سال‌جاری 20 درصد رشد داشته است.

رشد 20 درصدی کشت لوبیا در شهرستان خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این محصول به دلیل قیمت مناسب در زمان فروش، سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی از کشت 2 هزار و 350 هکتار محصول لوبیا در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری 2 هزار و 350 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زیرکشت محصول لوبیا رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه سه نوع لوبیا در شهرستان خدابنده کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: لوبیای سفید، چیتی و قرمز ارقام رایجی هستند که در این شهرستان به زیر کشت می‎رود.

وی از کشت و گسترش کشت لوبیای سبز در سال‎های اخیر خبر داد و تاکید کرد: در سال‎های اخیر علاوه بر کشت ارقام دیگر کشت لوبیای سبز نیز رشد قابل توجهی داشته است.

عیوضی با بیان اینکه اکثراً در بخش مرکزی شهرستان کشاورزان اقدام به کشت این نوع لوبیا می‎کنند، افزود: نسبت به تولید کمی این محصول در سال‎های آتی تلاش می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از توزیع بذر در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری قریب به دو تن بذر لوبیا در طبقه بذری مادری و گواهی شده در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی به تلاش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برای بهبود و ارتقای کیفیت این محصول اشاره کرد و یادآور شد: تلاش برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی در شهرستان خدابنده صورت می‎گیرد.

عیوضی به شیوه‌های آبیاری این محصول در اراضی شهرستان خدابنده اشاره و خاطرنشان کرد: از شیوه‎های نوین آبیاری در کشت این محصول استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده شیوه‎های نوین آبیاری در اراضی شهرستان خدابنده را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بالغ بر 200 هکتار از این محصول از طریق تکنولوژی نوین آبیاری نواری (تیپ) به زیر کشت رفته که در جای خود نمونه بزرگی از افزایش راندمان آبیاری است.

وی به میانگین برداشت محصول لوبیا در هر هکتار اشاره کرد و گفت: به طور متوسط می‎توان در هر هکتار برداشت 2 هزار 500 کیلوگرمی این محصول را برآورد کرد.

عیوضی با اشاره به احتساب برداشت 2 هزار و 500 کیلوگرم لوبیا در هر هکتار، خاطرنشان کرد: با این برآورد انتظار می‎رود معادل 5 هزار و 875 تن محصول در اراضی شهرستان خدابنده تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به درآمد ریالی کشاورزان در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: با احتساب برآورد تولید 5 هزار و 875 تن محصول لوبیا انتظار می‌رود درآمدی بالغ بر 323 میلیارد ریال برای کشاورزان لوبیاکار این شهرستان حاصل شود.

وی با اشاره به دیگر محصولات تولیدی در مزارع شهرستان خدابنده، یادآور شد: شهرستان خدابنده در میزان کاشت و تولید محصولات زراعی در سطح استان وضعیت قابل قبولی دارد.

انتهای پیام/73007/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول