اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه‌های مربیان پیش‌دبستانی / کار منظم خدمات کارفرما نامنظم

مربیان پیش‌دبستانی مشکل بیمه را یکی از دغدغه‌هایشان می‌دانند و عنوان می‌کنند هشت تا 9 ماه در طول سال تحصیلی به فرزندان مردم آموزش می‌دهیم اما در ماه حدود 15 روز بیمه‌ هستیم.

گلایه‌های مربیان پیش‌دبستانی / کار منظم خدمات کارفرما نامنظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «حضور جمعی از مربیان پیش‌دبستانی استان مازندران مقابل استانداری مازندران»، این شاید آخرین و یا نخستین حضور گلایه‌آمیز نباشد که ازسوی مربیان پیش‌دبستانی شکل گرفته است.

تابستان است و خانواده‌ها به دنبال پیداکردن مدرسه برای ثبت‌نام فرزندان خود هستند، سعی می‌کنند فرزندان خود را در مدرسه‌ای ثبت‌نام کنند تا از نظر شاخص‌هایی که به دنبال آن هستند، بهترین باشد.

معلمان نیز سه ماه تابستان را تقریبا بی‌کارند تا با خیال آسوده خود را برای ماه مهر آماده کنند اما هستند کسانی که دغدغه‌های آنها برای آموزش دادن کم نیست.

اینکه فرزندان ما آینده‌سازان کشور هستند و باید توسط بهترین مربیان و معلمان آموزش داده شوند و اینکه هزینه‌کرد در بخش آموزش سرمایه‌گذاری ثانویه است بر کسی پوشیده نیست اما هستند معلمان و مربیانی که با وجود تلاش برای بهترین بودن و ارائه بهترین آموزش‌ها صدایشان به جایی نمی‌رسد تا برای آموزش دغدغه‌مند نباشند این‌ها مربیان پیش‌دبستانی هستند....

مریم- ص یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری می‌گوید: مگر ما چه فرقی با دیگر قشر جامعه معلمان داریم که با کار بیش از 72 ساعت در ماه فقط ماهی 126 هزار تومان دریافتی داریم.

وی می‌گوید: شش سال است که در مدرسه‌ای به پیش‌دبستانی‌ها آموزش می‌دهد اما حقوقم هنوز به ماهی 200 هزار تومان نرسیده است.

این مربی پیش‌دبستانی مشکل بیمه را یکی دیگر از دغدغه‌هایش عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: هشت تا 9 ماه در طول سال تحصیلی به فرزندان مردم آموزش می‌دهیم اما در ماه حدود 15 روز بیمه‌ هستیم یعنی در سال کمتر از چهار ماه.

یکی دیگر از مربیان دوره پیش‌دبستانی با اعلام اینکه باور کنید آموزش به بچه‌هایی که بسیار به خانواده‌ها وابسته هستند و نخستین گام آموزشی خروج از منزل را با ما بر می‌دارند، بسیار سخت است، تصریح کرد: بچه‌ها با ما آداب فراگیری آموزش را یاد می‌گیرند، اما برای این یخش مهم کمترین هزینه از سوی متولیان اختصاص می‌یابد.

شهربانو -ک با اعلام اینکه میزان دستمزدی که از سوی آموزش و پرورش به ما پرداخت می‌شود کمتر از هزینه‌ای است که از خانواده یک دانش‌آموز پایه پیش‌دبستانی دریافت می‌شود، گفت: به طور میانگین از هر دانش‌آموز پیش‌دبستانی سالانه 250 هزار تومان سرانه دریافت می‌شود در حالی که به ما به طور ماهانه کمتر از 150 هزار تومان حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 22 دانش‌آموز را در یک کلاس آموزش می‌دهم، تصریح کرد: اینکه من به دلیل علاقه و تحصیل مرتبط در این رشته نمی‌توانم به طور مطلوب درآمدی داشته باشم که نیازهایم را برطرف کند، احساس سرخوردگی می‌کنم.

آموزش و پرورش مازندران برای احتساب سنوات مربیان پیش‌دبستانی آمادگی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران آمادگی دارد پس از پرداخت حق بیمه توسط مربیان و ارائه آن به دستگاه متبوع نسبت به صدور حکم احتساب سنوات آنان اقدام کند.

 محمدعلی امیری در این باره در گفت‌ وگو با فارس در پی حضور جمعی از مربیان پیش دبستانی استان مقابل استانداری مازندران اظهار داشت: مربیان پیش‌دبستانی خواستار احتساب سنوات غیررسمی برای سوابق خدمتی خود هستند.

 وی افزود: یک‌هزار و 27 مربی پیش‌دبستانی از سال 83 به صورت انجمنی و از طریق اولیای نوآموزان، شهریه دریافت می‌کنند و به صورت حق الزحمه‌ای فعالیت می‌کردند.

 امیری با بیان اینکه براساس رای وحدت رویه شعبه اول دیوان عدالت اداری به طور صراحت عنوان شد که احتساب سنوات مربیان پیش‌دبستانی پس از پرداخت حق بیمه و کسور قانونی از ناحیه شکات قابل احتساب است، تصریح کرد: در این راستا برای همراهی با مربیان و رفع مشکل آنان هر چند که بر عهده دستگاه آموزش و پرورش نبوده است اما مکاتبات متعددی با ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی کل کشور، استانداری مازندران و مدیرکل تامین اجتماعی استان به عمل آمده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران این آمادگی را دارد پس از پرداخت حق بیمه توسط مربیان و ارائه آن به دستگاه متبوع نسبت به صدور حکم احتساب سنوات آنان اقدام کند.

 وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تعداد زیادی از مربیان موفق به این امر شدند.

صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در اجرایی شدن خواسته‌های مربیان پیش‌دبستانی را یک‌بار در فارس اطلاع‌رسانی کردیم و بعد از آن به گفت‌وگو با مربیان پرداختیم و موارد مطرح شده از سوی امیری (مدیرکل) را به آنها گوشزد کردیم ولی آنها باور به این مسئله نداشتند که خواسته‌های آنها محقق شود.

آنها نیز برای خود دلایلی داشتند که یکی از آنها را در اسنادی در اختیار فارس قرار دادند. 

سند مورد نظر این است که در راستای اجرای دستورالعمل اداره دوره پیش‌دبستانی، انجام فراخوان و مصوبه کمیته پیش‌دبستانی، شایسته است مربیان دوره پیش‌دبستانی برای عقد قرارداد درباره بیمه و حقوق به دبستان ---- مراجعه کنند.

در ادامه این سند متذکر شده است که ضمنا مدیران محترم هیچگونه نامه‌ای و یا مدرکی دال بر مربی بودن آنان صادر نکنند.

امضا محفوظ.

در قسمت‌های دیگر این اسناد از مربیان پیش‌دبستانی 34 سرفصل به عنوان دوره‌های آموزشی خواسته شده است.

در این سرفصل‌ها، مواردی مانند تربیت اجتماعی کودک، رشد عاطفی، اختلالات رفتاری کودکان، بهداشت و تغذیه، برقراری ارتباط با کودک، روان‌شناسی بازی، آموزش کاردستی، قصه‌گویی و قصه‌پردازی، نمایش خلاق و ... ذکر شده است.

 پیشنهاد می‌شود که برای اجرایی شدن سرفصل‌ها نیاز بود که حداقل در حکم آنهایی که باید این سرفصل‌ها را اجرایی کنند، قید مربی را در قراردادها درج کنند.

البته پرداخت دستمزد مناسب و بیمه نیز نباید فراموش شود.

===============

گزارش از مهرانگیز عباسی

===============

انتهای پیام/86003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول