اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتدای مهر امسال محقق می‌شود

ورود نوآموزان اول ابتدایی با لباس ورزشی در مدرسه

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: بنابر طرحی که وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه آن را صادر کرده روز اول مهر امسال دانش‌آموزان اول ابتدایی با لباس ورزشی وارد مدرسه می‌شوند.

ورود نوآموزان اول ابتدایی با لباس ورزشی در مدرسه

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنابر موضوعی که اطلاع‌رسانی شده و باید بخشنامه شود امسال در کلاس اول متوسطه نیز درس بسکتبال تعریف و ارائه می‌شود که برای رشد قدی دانش‌آموزان بسیار مفید است.

وی در مورد روند اجرایی شدن طرح‌های ملی تربیت بدنی در مدارس فارس، عنوان کرد: در استان فارس در پایه دوم ابتدایی طرح ژیمناست، در پایه سوم ابتدایی طرح سباح، در پایه چهارم طرح طناورز، پایه پنجم طرح تنیس روی میز و پایه ششم طرح دو و میدانی به خوبی اجرا شد.

کمبود استخر در استان فارس

جعفری ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار تنها طرحی که نسبت به سال‌های گذشته امسال تنها 30 درصد از دانش‌آموزان در آن زیر پوشش قرار گرفتند طرح سباح بود.

این مسئول تصریح کرد: در استان فارس استخر نداریم و تنها یک استخر در اختیار آموزش و پرورش است که توانستیم از بهمن ماه که زمان افتتاح طرح بود درصد قابل قبولی از نواحی شیراز را در شیفت‌های صبح شش روز در هفته زیر پوشش قرار دهیم.

به گفته وی به غیر از طرح سباح در مورد طرح‌های دیگر به نسبت امکانات میزان پوشش قابل قبول بود.

فارس میزبان کارشناسان تربیت بدنی پنج استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در راستای توسعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه توسعه پنجم، برای کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی یک جلسه‌ هماهنگی و هم‌اندیشی برای معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها در وزارتخانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه همین برنامه شهریور ماه در چهار قطب کشور برای کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی سراسر کشور دوره آموزشی برگزار می‌شود.

جعفری بیان داشت: استان فارس نیز به مرکزیت شیراز میزبان پنج استان شامل یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، زنجان و کرمان خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: در این دوره  کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی این استان‌ها که در حدود 200 نفر هستند از شانزدهم تا هجدهم شهریور ماه سال جاری در شیراز حضور می‌یابند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: این دوره یک مراسم افتتاحیه و اختتامیه خواهد داشت و برنامه در سه کلاس به صورت کارگاهی با هدایت مدرسانی که از تهران می‌آیند برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: شاخص‌هایی که برای ارزیابی درس تربیت بدنی تعریف می‌شود در این همایش برش استانی، شهرستانی و منطقه‌ای زده می‌شود تا یک برنامه بومی را برای درس تربیت بدنی داشته باشیم.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول