اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تحصیل 18 هزار دانش‌آموز در 150 مدرسه بویین زهرا

ساخت و بهره‌برداری از مدارس خیرساز علاوه بر آنکه فضای آموزشی را توسعه می‌دهد، همچنین اجر و پاداش فراوانی را برای سازندگان آن به دنبال دارد.

تحصیل 18 هزار دانش‌آموز در 150 مدرسه بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، امر مهم مدرسه‌سازی و کمک به رشد و ارتقای فرهنگ آموزش در نقاط مختلف به ویژه نواحی محروم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی حائز اهمیت بوده و در صدر تمام اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کارگزاران نظام اسلامی قرار داشته است.

ساخت محیط‌های آموزشی و مشارکت در عرصه کار‌های خیر موضوعی نیست که قدر و منزلت دنیایی داشته و اجر و مزد آن با تقدیر و سپاس پایان یابد.

خیران و تمامی کسانی که در امور خیر مربوط به ایجاد و بستر‌سازی برای محیط‌های عام‌المنفعه برای عموم فعال بوده و اموال و سرمایه‌های مادی خویش را برای رفاه افراد بی‌سرپناه هزینه می‌کنند به نوعی در زمره جهاد کنندگان برای رضای الهی قرار گرفته، به رضوان الهی نزدیک شده و با آموزه‌های دینی مأنوس‌تر می‌شوند.

امام جمعه بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به اهمیت کار مدرسه‌سازی و مشارکت در این امر پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال پاداش و ثواب مضاعفی را برای تمام کسانی که به این امر مقدس روی می‌آورند در نظر گرفته است.

زرینه ادامه داد: بر اساس آیه‌های مختلف و صریح قرآن کریم همیاری و دست‌گیری از افراد محروم و ضعیف رضایت و خشنودی اولیای الهی را در پی داشته و سبب گسترش فریضه خدمت در جامعه می‌شوند.

فرماندار بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: 24 مدرسه بویین زهرا در حال حاضر شرایط بسیار نامناسبی قرار داشته و بسیاری از اولیا و دانش‌آموزان نسبت به این مسئله گلایه می‌کنند.

فرماندار بویین زهرا افزود: در دولت‌های نهم و دهم خدمات فراوانی در نقاط مختلف کشور انجام شده است و برکات فراوانی را مردم در این شهرستان مشاهده کرده‌اند و طی دو سال آینده نیز 25 مدرسه جدید در این شهرستان احداث می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصمیمات اخذ شده بتوانیم سهم خویش را در امر تخریب مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی انجام داده و تأثیرگذار واقع شویم.

فرماندار بویین زهرا به همکاری و تعامل سازنده در دولت نهم و دهم در راستای توسعه فضاهای آموزشی بویین زهرا پرداخت و اظهار داشت: باید برای ادامه جهاد خدمت‌رسانی به ملت تلاش کرد و از ذره‌ای خدمت دریغ نکرد.

بر این اساس مجموعه مدیریت نهاد آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا با دارا بودن قریب به دو هزار پرسنل شاغل و بازنشسته و حدود 18 هزار دانش‌آموز در سطح سه بخش رامند، دشتابی و مرکزی فعالیت می‌کند.

این میزان دانش‌آموز بویین زهرایی در حال حاضر در دو مقطع ابتدایی و متوسطه در قالب 150 فضای آموزشی با 185 کد فعال در حال تحصیل می‌باشند.

از ابتدای آغاز دولت نهم و به تبع آن تداوم خدمت در دولت دهم 60 فضای آموزشی از مجموع 150 فضای آموزشی بویین زهرا تاکنون به صورت تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی شده‌اند و فضاهای نوسازی شده مذکور بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را تحت پوشش خود دارند.

همچنین از 90 فضای آموزشی باقی‌مانده قریب به 25 تا 30 مدرسه تخریبی و مابقی فضاها نیز به صورت قدیمی ساخت تشخیص داده شده است.

6 مدرسه در بویین زهرا در حال ساخت است

اصغر رجبی سگز‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه در حال حاضر شش پروژه فضای آموزشی در شهرستان بویین زهرا در حال ساخت و تخریب می‌باشد، ابراز داشت: هنرستان کشاورزی شهدای خیارج از جمله پروژه‌هایی است که با همکاری خیران و اهالی خیارج به مساحت 65 هکتار زمین کشاورزی برای فعالیت در اختیار مدیریت آموزش و پرورش قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: همچنین طی ماه‌های گذشته با ‌برنامه‌ریزی و مطالعه شاهد افتتاح گلخانه 1500 متر مربعی، پرورش پنج هزار نهال پسته و آماده‌سازی برای احداث 10 هکتار باغ پسته دیگر، شش هکتار باغ سیب و همچنین حفر چاه دو تا سه اینچی در این شهرستان بوده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین ساخت استخر ماهی سردآبی به مساحت 250 متر مربع با حجم پنج تن در حال حاضر در فاز نخست مرحله ساخت در بویین زهرا قرار دارد.

رجبی سگز‌آبادی تصریح کرد: همچنین درخواست و پیگیری زمین 100 هکتاری با کسب حریم 77 هکتاری ویژه راه‌اندازی اردوگاه فرهنگی، تفریحی و ورزشی نیز با مساعدت‌های وزیر جهاد کشاورزی و همکاری‌های استاندار، نماینده بویین زهرا و فرماندار در این شهرستان در مراحل پایانی و واگذاری قرار دارد.

وی از پیگیری و تکمیل 75 واحد مسکونی و تحویل به فرهنگیان بویین زهرایی خبر داد و افزود: همچنین طرح زمین مسکونی 32 هزار متر مربعی با کاربری مسکونی از اداره‌کل راه و شهرسازی برای تحویل به اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان بویین زهرا در مسیر پیگیری می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا به فعالیت‌های این اداره در حوزه آموزش پرداخت و تصریح کرد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به عنوان قانون و نقشه راه در وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و در راستای چشم انداز 20 ساله شاهد اجرای بندهای این قانون در بویین زهرا هستیم.

رجبی سگز‌آبادی به اجرای طرح شیفت ثابت مدارس اشاره کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد که آموزش در شیفت دوم بعد از ظهر از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به همین خاطر این رویه در حال تغییر و اصلاح است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: از زمان آغاز سال 90 و طبق سند تحول آموزش و پرورش کوشش شده است تا مدارس شهرستان به شیفت ثابت صبح ارتقا یابد و در این راستا تاکنون 89 درصد این امکان در شهرستان بویین زهرا مهیا شده که با ایجاد فضاهای جدید امیدواریم بتوان این رقم را به 100 درصد رساند.

رجبی سگز‌آبادی به اجرای طرح نظام 6-3-3 و 4-3 در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در نظام جدید مقاطع آموزشی به دو حوزه ابتدایی و متوسطه شامل شش پایه ابتدایی و شش پایه متوسطه تقسیم می‌شود که در سال جدید نیز این تبدیل صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین در این نظام آموزشی جدید پایه‌های اول، دوم و سوم در یک فضای آموزشی مجزا و پایه‌های سوم، چهارم و پنجم نیز در یک فضای دیگر تشکیل می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: علت اتفاق این امر آن است که از نظر گروه سنی پایه ششم هیچ زمان با پایه اول همخوانی نداشته و در مواردی که این امکان وجود داشته باشد این طرح توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش بویین زهرا قرار داشته است، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و مساعدت‌های اداره کل آموزش و پرورش، خیرین و اولیای دانش‌آموزان بویین زهرایی در حال حاضر 35 درصد از فضاهای این شهرستان هوشمند سازی شده و تغییر یافته‌اند.

وی با اشاره به ترتیب ارجاع طرح ثبت نام سیستمی و صدور ابلاغ فرهنگیان در بویین زهرا عنوان کرد: مراحل ثبت نامی آموزش و پرورش همواره در شهریور ماه انجام می‌شد که سبب عقب افتادن برخی کارها می‌شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا با اشاره به تغییر و جایگزینی محتواها و کتب در نظام آموزشی جدید عنوان کرد: به تبع همین امر نیز از ابتدای دولت دهم صدور ابلاغ‌ها و ثبت‌نامی‌ها در آموزش و پرورش جلوتر انجام می‌شود تا به این سبب فرهنگیان در دو ماه باقی‌مانده از ایام تابستان برای آشنایی با نحوه تدریس به دوره‌های ضمن خدمت اعزام شوند.

وی با اشاره به انجام ثبت‌نام‌های دانش‌آموزی از 15 خرداد تا 15 تیر ماه در شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: این طرح در حوزه خود بسیار ارزنده و قابل تقدیر بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا به اجرای طرح کشف و شناسایی استعدادهای درخشان و توسعه مدارس نمونه دولتی شاهد و مدارس قرآنی اشاره کرد و افزود: از سال 90 تاکنون با برنامه‌ریزی و هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان مدارس نمونه دولتی دبیرستان فاطمیه، هنرستان صدرا و دبستان شاهد الزهرا به همراه دو دبستان قرآنی در مرکز شهرستان و آراسنج تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رجبی سگز‌آبادی از اجرای طرح قرآنی در مدرسه متوسطه عمومی امامت خبر داد و افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در بویین زهرا همواره نیازمند مساعدت بوده و پیگیری شده است.

بر پایه این گزارش با عنایت به پایان روز‌های عمر دولت و به تبع آن نزدیکی پایان کار بسیاری از دست‌اندرکاران اجرایی در سطح دستگاه‌های دولتی استان قزوین شایسته است تا طی همین روز‌های به جا مانده نیز انعکاسی از میزان و حجم فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و دیگر کار‌ها در حوزه کمک به رفاه دانش‌آموزی و توسعه مدارس در شهرستان بویین زهرا صورت گرفته تا چهره و چکیده این مجموعه اقدامات و میزان تأثیرگذاری آن مشخص شود.

باید امیدوار بود تا با کار و جهاد مستمر بتوان راهی نو و فردایی بهتر را برای ادامه روند آبادانی و عمرانی در حوزه مدرسه‌سازی در شهرستان بویین زهرا ترسیم کرده و سبب رضایت‌مندی بیشتر مردم شد.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول