اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مهرماه

طرح «کیف در مدرسه» در مدارس استان مرکزی اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اجرای طرح آزمایشی کیف در مدرسه از مهر ماه سال جاری در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

طرح «کیف در مدرسه» در مدارس استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک راحمه رجایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از روند طرح کیف در مدرسه که در آبان ماه سال گذشته به تصویب شورای آموزش و پرورش رسیده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و ابلاغ بخشنامه به مناطق این طرح به صورت پایلوت در هر منطقه یک مدرسه و هر مدرسه یک کلاس درس که امکانات لازم برای اجرای این طرح را دارد، اجرا می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های این طرح 28 نفره پیش‌بینی شده و باید دارای امکاناتی چون قفسه، کمد و ملزومات لازم برای نگهداری وسایل دانش‌آموزان باشد. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی حفظ سلامت دانش‌آموزان، رعایت حقوق کودک از خانه تا مدرسه و نظم بخشی به امور آموزشی مدارس را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح ضمن تقویت بعد پژوهش ‌محوری مدارس از تکالیف‌دهی غیر ضروری به دانش‌آموزان جلوگیری و خانواده‌ها دخالتی در انجام تکالیف مدرسه نخواهند داشت.

رجایی اظهار داشت: در این طرح، تمامی فعالیت‌های آموزشی مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی براساس سیاست‌های سازمان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و دانش‌آموز، کتاب یا لوازم التحریر را هر روز با خود به محل تحصیل حمل نمی‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح محیط خانه فضا و وقت لازم را برای انجام فعالیت‌های غیر درسی آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: دانش‌آموزان فقط در پایان هفته کتاب‌های خود را به خانه می‌برند تا والدین نظارت و ارزیابی خود را انجام دهند.

رجایی خاطر نشان کرد: طرح مدرسه بدون کیف در کشورهای آلمان، ترکیه و ژاپن اجرا شده و در ایران نیز در شهرهای اصفهان، مازنداران و تهران در حال اجرا است.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول