اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهر آبیک مطرح شد

از سرانه 5 صدم فرهنگی شهر آبیک تا احداث مدرسه جدید در فردوس

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک از سرانه پنج صدم فرهنگی این شهرستان تا احداث مدرسه جدید در شهرک فردوس صحبت به میان آمد.

از سرانه 5 صدم فرهنگی شهر آبیک تا احداث مدرسه جدید در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با حضور ابوالفضل یاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین، عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان جلسه کمیته برنامه‌ریزی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه برای نخستین‌بار در بودجه شهرستان آبیک برای افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی اعتبار در نظر گرفته شد.

یاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: میانگین سرانه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های کشور به ازای هر صد نفر 2.5 متر مربع است ولی در شهرستان آبیک 1.2 متر مربع است.

وی افزود: سرانه فضای فرهنگی در شهرستان‌های کشور 45 صدم است ولی سرانه فرهنگی در شهرستان آبیک پنج صدم است.

این مسئول ادامه داد: از ماده 180 در شاخص‌های فرهنگی برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اگر شهرداری‌ها آمادگی داشته باشند که برای پروژه‌های عمرانی مانند کتابخانه عمومی 50 درصد مشارکت داشته باشند استانداری قزوین هم 50 درصد باقی‌مانده پروژه را برعهده گرفته و اعتبار اختصاص خواهد داد که البته تأمین زمین شرط اجرای پروژه‌ها است.

بنابر این گزارش، در این جلسه عنوان شد که میانگین سرانه فضاهای روباز در شهرستان‌های کشور 41 صدم است ولی در شهرستان آبیک 75 صدم است؛ این در حالی است که میانگین فضای سرپوشیده ورزشی در شهرستان‌های کشور 10 صدم است ولی در شهرستان آبیک 20 صدم است و وضعیت مطلوب دارد.

در این جلسه برای تکمیل پروژه سالن ورزشی سپاه ناحیه شهرستان آبیک هم اعتبار در نظر گرفته شد.

فرماندار آبیک در این جلسه از قولی که در شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک یعنی کلنگ‌زنی زمین مدرسه جدید پیش از آغاز تحصیلی در شهرک فردوس و تخصیص اعتبار در این زمینه داده بود، خبر داد.

داداشی گفت: برای احداث مدرسه جدید در شهرک فردوس یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که کلنگ‌زنی آن انجام و با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

در این جلسه بر وجود ایراداتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خاکعلی هم سخن به میان آمد که گفته شد گرچه این کانون در سال‌های گذشته افتتاح شده ولی با ایراداتی همراه است.

از ایرادات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خاکعلی به عدم پرداخت هزینه برق از سوی پیمانکار و قطع آن، استاندارد نبودن سیستم گرمایشی، عدم پرداخت هزینه گاز و قطع آن، عدم تجهیز و نامناسب بودن میز و صندلی متناسب با سن کودکان اشاره شد.

بخشدار بخش بشاریات نیز در این جلسه عنوان کرد: برای احداث خانه عالم در روستای خطایان که 700 متر مربع زمین پیش‌بینی شده، اعتبار در نظر گرفته شود که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: اگر 50 درصد منابع مالی را تأمین و کار را آغاز کنید، استانداری نیز 50 درصد دیگر را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول