اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خواستار شد

تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار «هر ایرانی، یک مهارت»

استاندار آذربایجان غربی گفت: لازم است با عقد قراردادهای مناسب با دستگاه‌های اجرایی برای گسترش دامنه آموزشی به افراد اقدام شود.

تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار «هر ایرانی، یک مهارت»

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در جلسه‌ای که ظهر امروز به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن جلسات حوزه استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، گفت: آموزش مهارت به افراد علاوه بر ارزش مادی که در توسعه اقتصادی جامعه دارد، می‌تواند با توجه به ایجاد اعتماد به‌نفس و مهارت‌آفرینی در ایجاد شغل در افراد، ارزش معنوی والایی نیز ایجاد کند.

وی با اشاره به قدمت و پایداری سازمان فنی و حرفه‌ای از اعتماد عمومی و شناخت خانواده‌ها از خدمات مهارت‌افزایی این سازمان به جوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سازمان و فعالیت‌های آن در برابر اذهان عمومی به خوبی جا افتاده است که این خود می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای ارائه بهتر خدمات این سازمان به جامعه مطرح شود.

جلال‌زاده به عدم تسلط درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان فعلی دانشگاه‌ها به مهارت‌های فنی و عمومی اشاره کرد و افزود: عدم تناسب آموزش‌های تئوریک دانشگاهی با مهارت‌های فنی مورد نیاز، شکافی میان علم و مهارت ایجاد کرده است که گویی بودن یکی از این دو با داشتن دیگری منافات دارد.

وی به نقش مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در ایجاد اعتماد به‌نفس در جوانان تاکید کرد و گفت: وقتی جوانی مسلط به مهارت‌های فنی می‌شود، نوعی خودباوری و اعتماد به‌نفس در وجود او شکل می‌گیرد، چیزی که دارندگان تحصیلات تکمیلی صرف از آن بی‌بهره‌اند.

جلال‌زاده با اشاره به سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مهارت‌آموزی در کشور به جایگاه ویژه آن در مقابل آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش در حوزه فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های آکادمیک فاصله بسیاری دارد به طوری که اثربخشی و خروجی لازم در مهارت‌آموزی بسیار محسوس‌تر به چشم می‌خورد.

وی بر ضرورت تحقق شعار «هر ایرانی، یک مهارت» تاکید کرد و گفت: لازم است با انعقاد قراردادهای لازم به تعامل بیش‌تر با دستگاه‌های مختلف برای ارائه مهارت‌های لازم به افراد زیرمجموعه آنان پرداخته شود تا به این ترتیب علاوه بر مهارت‌افزایی در جامعه، برای ادامه فعالیت‌های سازمان نوعی بودجه‌سازی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این‌که به مهارت‌آموزی نباید صرفاً به دید ایجاد شغل نگریسته شود، افزود: بسیاری از افراد شاغل در زمینه‌های غیر شغلی خود، مهارت لازم را در دیگر زمینه‌ها ندارند که باید به این مسئله نیز توجه شود.

وی بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان به مناطق محروم و کم‌برخوردار تاکید کرد و افزود: با تقویت اکیپ‌های سیار این سازمان در مناطق محروم می‌توان در راستای احیای عدالت اجتماعی، مهارت‌آموزی و در نهایت اشتغالزایی افراد این مناطق نیز گام‌های موثری برداشت.

جلال‌زاده در ادامه بر ضرورت ارائه آموزش‌های نوین و روز مورد نیاز استان تاکید کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی در این زمینه نیز می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

استاندار آذربایجان غربی در نهایت به ارزش والای آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت به نیروی انسانی، به خودی خود اقدامی بسیار فاخر و ارزشمند است که اگر با نیت جلب رضای الهی همراه شود، می‌تواند به آثار اخروی بسیاری هم منجر شود.

در این جلسه جلال‌زاده قول مساعدت به تجهیز مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای واحد خواهران ارومیه را به مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی داد.

انتهای پیام/61006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول