اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده خبر داد

ارائه 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در فنی و حرفه‌ای خدابنده

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی ارائه می‌دهد.

ارائه 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در فنی و حرفه‌ای خدابنده

صفی‌الله بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات شدید و فزاینده ملی و بین‎المللی در عرصه‌های مختلف و رشد سریع تکنولوژی و فناوری‌های نو ایجاب می‌کند تا فنی و حرفه‌ای با تدوین و اجرای راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی خود بتواند پاسخگوی نیاز کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد.

وی با اشاره به اینکه انجام بهینه وظایف در همه زمینه‌ها مستلزم داشتن تخصص، دانش و مهارت حرفه‌ای است، تصریح کرد: با تغییر الگو‌های جهانی به سمت مهارت‎گرایی چاره‌ای جز فراگیری مهارت نداریم.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس سند راهبردی مهارت و فناوری برنامه‌های بنیادین و اصولی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله توسعه و سند چشم‏‎انداز 1404 پایه‌ریزی کرده است.

وی اذعان داشت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان، وظایف مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در امر توسعه و بسترسازی برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته عملیاتی شده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده مشتمل بر دو مرکز جداگانه است، تصریح کرد: یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سهروردی ویژه برادران و دیگری فنی و حرفه‌ای کوثر ویژه خواهران رسالت آموزشی خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرکز برادران خدابنده سال 1380 به بهره‎برداری رسیده است، اظهار کرد: این مرکز با در اختیار داشتن پنج کارگاه ثابت، حدود 30 عنوان حرفه آموزشی را در شاخه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات پوشش می‌دهد.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه مرکز خواهران سال 1386 از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری در دولت نهم به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این مرکز با در اختیار داشتن هفت کارگاه ثابت آموزشی حدود 40 عنوان حرفه آموزشی را در شاخه‌های صنعت و خدمات آموزش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده سالیانه حدود 500 هزار نفر ساعت دوره آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز سالیانه 2 هزار 500 نفر دوره عملکرد آموزشی ارائه می‌دهد.

بیگدلی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مهارت‎آموختگان بر اساس نظام رهگیری اشتغال مهارت‎آموزان دارای مشاغل مناسب و با درآمد ثابت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مدیرکل سازمان و فرمانداری شهرستان تقاضا داریم برای توسعه و گسترش مهارت‎آموزی در بین گروه‌های مختلف هدف با حمایت‌های مادی و معنوی خویش یاری‌رسان ما در این امر مهم باشند.

انتهای پیام/73008/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول