اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده:

جیره‌بندی آب در 50 روستای خدابنده در دستور کار قرار دارد

فرماندار خدابنده از در دستور کار قرار گرفتن بحث جیره‌بندی در 50 روستای دچار بحران کم آبی این شهرستان خبر داد و گفت: مدیریت توزیع آب هم باید مدّنظر قرار گیرد.

جیره‌بندی آب در 50 روستای خدابنده در دستور کار قرار دارد

علی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان خدابنده را اساساً یک شهرستان کم آب اعلام کرد و اظهار داشت: 75 درصد از جمعیت این شهرستان، روستانشین هستند.

وی تعداد روستاهای شهرستان خدابنده را 235 روستا اعلام کرد و افزود: از این مجموع 50 روستا در سال زراعی جاری با مشکل کم آبی مواجه شده‌اند.

فرماندار خدابنده از در دستور کار قرار گرفتن بحث جیره‎بندی در 50 روستای دچار بحران کم آبی خبر داد و گفت: تعویض موتورها و مدیریت توزیع آب از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مدیریت آب در روستاهای خدابنده از جمله 50 روستای درگیر شده است.

وی به قطع 272 انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان خدابنده اشاره و تصریح کرد: مشکل انشعابات غیرمجاز در سطح استان زنجان فراگیر است و باید رسیدگی شود چراکه گویا در سال‌های گذشته این امر رها شده بود.

یوسفی به اقدامات انجام شده در برخی روستاهای شهرستان خدابنده برای قطع انشعاب آب‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: توزیع احضاریه‌های دادگستری در چند روستا مشکل 50 درصد از انشعابات غیرمجاز را حل کرده است.

وی با اشاره به ارسال چندین پرونده از انشعابات غیرمجاز آب به دادگاه تاکید کرد: اگر دادگستری به پرونده‌های غیرمجاز انشعابات آب و یا منابع طبیعی در دادگاه‌ها خارج از نوبت رسیدگی کند منجر به کاهش قابل توجه مشکلات این حوزه‌ها می‌شود.

فرماندار خدابنده به مجتمع‌های آبرسانی در دست احداث در سطح روستاها اشاره و تصریح کرد: احداث مجتمع‌های آبرسانی جزو آرزوهای مردم محسوب می‌شود.

وی به دستورات ویژه در مورد توزیع اعتبارات در سطح استان اشاره کرد و افزود: توزیع اعتبارات باید با اولویت تامین آب شرب روستا انجام شود.

یوسفی با بیان اینکه دستورات ویژه برای تامین منابع مالی برای آب شرب روستایی عملیاتی نشده است، گفت: این موضوع باید توسط مدیران تجدید نظر شود.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول