اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

تولید 114 تن عسل در شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از تولید 114 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

تولید 114 تن عسل در شهرستان خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این مقدار عسل از 8 هزار و 678 کلنی زنبور عسل در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

وی به وضعیت تولید عسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: وضعیت فعلی تولید عسل در خدابنده مناسب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده میزان تولید عسل این شهرستان را یادآور شد و تاکید کرد: تولید عسل در شهرستان خدابنده نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 39 درصد رشد را نشان می‎دهد.

وی عسل تولیدی شهرستان زنجان را یکی از مهم‎ترین محصولات این شهرستان عنوان کرد و گفت: وضعیت فعلی تولید عسل در این شهرستان مناسب ارزیابی می‎شود.

عیوضی به وضعیت کلنی زنبورعسل شهرستان خدابنده اشاره کرد و اظهار داشت: 99 درصد کلنی‎های این شهرستان مدرن هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تنها یک درصد از مجموع کلنی‎ها بومی هستند، گفت: درصد غالب کلنی‎های زنبورعسل در شهرستان خدابنده مدرن هستند.

وی آموزش زنبورداران را یادآور شد و تاکید کرد: در راستای آموزش و ترویج زنبورداری و بالابردن دانش زنبورداران بالغ 700 نفر روز آموزش توسط این مدیریت در سال گذشته به انجام رسیده است.

عیوضی آموزش را یکی از ارکان مهم در توسعه بهره‎وری در کشاورزی دانست و یادآور شد: در همه بخش‎ها برای توسعه روزافزون باید آموزش‎های لازم داده شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به مزایای زنبور‎داری اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله مزایایی عمده زنبورداری علاوه بر تولید عسل و محصولات وابسته تاثیرگذاری آن بر افزایش تولیدات کشاورزی است.

وی افزایش محصولات باغی را یکی از فواید و مزایای زنبورداری عنوان کرد و گفت: زنبورداری در بحث محصولات باغی از طریق گرده‎افشانی موجب توسعه تولید می‎شود.

عیوضی به سودآوری ریالی زنبورداران اشاره کرد و یادآور شد: پیش‎بینی می‎شود با احتساب قیمت 200 هزار ریالی در هر کیلوگرم عسل بالغ بر 22 میلیارد و 800 میلیون ریال درآمد عاید زنبورداران این شهرستان شود.

انتهای پیام/73007/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول