اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بیله‌سوار خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بیش از 15 مسجد

مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار گفت: تاکنون با بیش از 15 مسجد در قالب طرح جامع مسجد محوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بیش از 15 مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهر مهدی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله در بیله‌سوار اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل رسالت عظیمی که در راستای محرومیت‌زدایی و کاهش فقر و محرومیت در نظام اسلامی دارد،در راستای انجام این وظایف به عنوان نهاد انقلابی و مردمی تلاش می‌کند از ظرفیت‌های مردمی نهایت بهره‌برداری را در راستای کمک به محرومان و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب کمیته امداد در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: به منظور عمل بر اساس منویات مقام معظم رهبری و لبیک به فرمایشات امام خمینی در راستای واگذاری امور مردم به خود آنها تاکنون با بیش از 15 مسجد در قالب طرح جامع مسجد محوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد شده است.

مدیر کمیته امداد کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: این اقدام در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به خانواده‌های نیازمند با مشارکت هیئت امنای مساجد و معتمدین محل انجام شد.

مهدی‌پور گفت: در راستای تکمیل طرح جامع مسجد محوری در کل کشور ایجاد شبکه‌های نیکوکاری با محوریت مسجد در محله و گسترش حضور مردم و مشارکت عمومی، توانمندی و سلامت خانواده و اصلاح سبک زندگی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: 15رمضان، مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، مراکز نیکوکاری در شهرستان بیله‌سوار با حضور امام جمعه موقت و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار خاطرنشان کرد: اداره امور این مراکز توسط مردم موجب می‌شود خود اهالی محل در جریان فرآیند جمع‌آوری و توزیع کمک و رساندن آن به نیازمندان باشند و این انگیزه‌ای برای کمک بیشتر به محرومان باشد.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری امداد محله افزود: توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف ایجاد این مراکز است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی انقلابی بوده و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، یادآور شد: خوشبختانه مردم خیر شهرستان همکاری مطلوبی در اجرای طرح‌های مشارکتی امداد دارند به نحوی که سال گذشته 22 میلیارد و 607 میلیون ریال کمک مردمی در سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار در پایان سخنان خود به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح جامع مسجد محوری نیز اشاره کرد و ابراز داشت: پس از آغاز به کار این طرح بیش از 15 میلیارد و 499 میلیون ریال کمک مردمی در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/62003/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول