اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد کشور خبر داد

ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور ایجاد می‌شود.

ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد امید در جشن توانمندی یک‌هزار و 750 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان پردیس برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان شورای عالی اشتغال دولت نهم و دهم بیشترین مشارکت و همکاری را در تامین منابع اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور داشتند.

وی با بیان اینکه امسال مسئولان کشوری کمیته امداد امام خمینی (ره) به دولت اعلام آمادگی کردند که 500 هزار شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شود، اذعان داشت: امیدواریم با تامین منابع مالی این هدف محقق شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در اشتغال‌زایی نسبت به سایر نهادها مطلوب‌تر عمل کرده است، عنوان کرد: با اشتغال‌زایی اغلب خانواده‌های زیر پوشش این نهاد خودکفا می‌شوند که تحقق این امر از مهم‌ترین اهداف بوده است.

امید با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) گام‌های بسزایی را در اشتغال‌زایی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد برداشته است، بیان کرد: سال گذشته برای یک‌هزار و 80 هزار خانوار این نهاد اشتغال پایدار با درآمد مناسب ایجاد شده است.

این مسئول ادامه داد: سهم استان قزوین از این آمار بیش از پنج هزار خانوار بوده که این بیانگر همت و تلاش مضاعف مسئولان این نهاد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در دو سال گذشته 600 هزار اشتغال در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد ایجاد شده که استان قزوین رتبه برتر را در تحقق این هدف کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه دو سوم یک هزار و 750 خانوار توانمند شده خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از تسهیلات بانکی استفاده کردند، اذعان داشت: این امر مهم با همدلی و همراهی مسئولان این استان تحقق یافته است.

امید با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از هر ظرفیتی برای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کرده است، عنوان کرد: این نهاد اماکنی که در حوزه حمایتی بوده برای تحقق بیشتر این هدف بهره‌گیری کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه دهه چهارم عمر کمیته امداد امام خمینی (ره) به نام توانمندسازی نام‌گذاری شده، ابراز داشت: این نهاد از هر ظرفیتی برای تحقق این نام‌گذاری بهره می‌گیرد تا بتواند آن را محقق کند.

وی با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی به خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور وام پرداخت شده است، اذعان داشت: این نهاد برای رفع مشکل ضمانت آنان خودش به عنوان ضامن به بانک معرفی شده تا وام براحتی به این خانواده‌ها پرداخت شود.

این مسئول ادامه داد: طبق اعلام بانک‌های عامل کشور تسهیلاتی که به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده کمتر از نیم درصد معوقه و عدم بازپرداخت بوده که این بیانگر تعهد آنان در بازپرداخت تسهیلات دریافت شده است.

امید با بیان اینکه اکنون شغل‌های کوچک به عنوان مشاغل پایه‌ای در کشور نگاه می‌شود، یادآور شد: تحقق این امر موجب رونق اشتغال، تولید و اقتصاد و رفع مشکل بیکاری می‌شود.

انتهای پیام/77009/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول