اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

آغاز انجام عمل پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اخذ مجوز پیوند کلیه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و گفت: انجام این عمل‌ به زودی در بیمارستان آیت‌الله موسوی آغاز می‌شود.

آغاز انجام عمل پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان رحیم سروری زنجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح پژوهشکده مرکز تحقیقات بیماری‌های متابولیک دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به افتتاح مرکز تحقیقات متابولیک اظهار داشت: بیماری‌های متابولیک از بیماری‌هایی محسوب می‌شود که مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا و جامعه ایجاد می‌کند.

وی بیماری‌های متابولیک را از عوامل اصلی تهدید سلامت جامعه دانست و افزود: این بیماری‌ها حالت پیش رونده دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ظرفیت‌های ایجاد شده در زنجان برای افتتاح مرکز تحقیقات متابولیک اشاره و تصریح کرد: این پروژه با تلاش انجام شده در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به همراهی خیران برای احداث پژوهشکده مرکز تحقیقات متابولیک دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این ساختمان در 870 مترمربع در سه طبقه احداث شده است.

سروری اعتبار مورد استفاده برای احداث پژوهشکده مرکز تحقیقات متابولیک دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 650 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 350 میلیون تومان از این مبلغ توسط خیران و 300 میلیون تومان هم توسط دانشگاه تامین شده است.

وی به ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه جزو 16 دانشگاه رتبه یک کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اخذ مجوز پیوند کلیه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را از موفقیت‌های دیگر این دانشگاه اعلام و اضافه کرد: از سال 70 تاکنون از بین 570 بیمار دیالیزی 70 مورد پیوند کلیه موفق انجام شده است.

وی از وجود 60 بیماری دیالیزی در انتظار پیوند کلیه در زنجان خبر داد و گفت: به طور معمول 40 درصد از بیماران دیالیزی امکان پیوند پیدا می‌کنند.

سروری تعداد بیماران پیوند کلیه را در سال گذشته 34 مورد اعلام و اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون هفت عمل پیوند کلیه برای بیماران زنجان انجام شده است.

وی به فراهم شدن امکانات انجام پیوندهای کلیه در زنجان اشاره و تصریح کرد: انجام این نوع عمل جراحی در زنجان به زودی آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد بیماران دیالیزی استان زنجان را 270 بیمار عنوان کرد.

وی شعار سال‌جاری هفته سلامت را "فشار خون را جدی بگیریم"، اعلام و اضافه کرد: بیماری‌های کلیوی، قلبی عروقی، دیابت و فشار خون 80 درصد از اعتبارات سلامت کشور را مصرف می‌کند.

سروری از اخذ مجوز برای مقطع فوق تخصصی غدد درون ریز در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه موجب تسهیل اخذ این مجوزها شده است.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول