اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام شد

اعزام کلینیک تخصصی سیار دندان‏پزشکی به مناطق محروم شاهرود و میامی

رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود گفت: کلینیک سیار دندان‏پزشکی بسیج جامعه پزشکی شاهرود برای نخستین بار به مناطق محروم شاهرود و میامی اعزام شد.

اعزام کلینیک تخصصی سیار دندان‏پزشکی به مناطق محروم شاهرود و میامی

علی عجم‌نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان در خصوص عملکرد بسیج جامعه پزشکی شاهرود در فصل تابستان اظهار کرد: برای نخستین بار، کلینیک سیار دندان‏پزشکی به مناطق محروم شاهرود و میامی اعزام شد.

وی افزود: با همکاری بسیج جامعه پزشکی کشور، کلینیک سیار دندان‏پزشکی با نام سردار شهید «حسن طهرانی‌مقدم» برای خدمت‌رسانی پزشکی به مناطق محروم شاهرود اعزام شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: این کلینیک سیار مجهز به خدمات رادیوگرافی، یونیت، تخت دندان‏پزشکی و تمام تجهیزات یک مطب دندان‏پزشکی بود که پنج نفر شامل دو دندان‏پزشک، دستیار، پزشک عمومی و روانشناس آن را همراهی می‌کردند.

عجم‌نوروزی با بیان اینکه این کلینیک سیار به مناطق محروم طرود شامل روستاهای سطوه، بیدستان، مهدی‌آباد و همچنین روستاهای سفیدسنگ و فرومد میامی اعزام شد، افزود: در کنار این تیم پزشکی، دو پزشک عمومی، داروساز، تزریقاتی و پرستار نیز از بسیج جامعه پزشکی شاهرود برای خدمت‌رسانی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این تیم پزشکی به مدت دو روز در این مناطق به اجرای خدمات پزشکی و دندان‏پزشکی پرداخته و به انجام عصب‌کشی، ترمیم، جرم‌گیری و کشیدن دندان پرداختند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در کنار برنامه‌های دندان‏پزشکی، ویزیت پزشک عمومی و همچنین پانسمان و تزریقات نیز انجام شد.

عجم‌نوروزی با اشاره به انجام برنامه‌های جانبی نیز گفت: در کنار برنامه بهداشتی و سلامت، برنامه فرهنگی نیز انجام شد و با توجه به حضور روانشناس، برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجرای مسابقه برای نونهالان و نوجوانان این مناطق اجرا و قریب به 110 هدیه از قبیل انواع اسباب‏ بازی و وسایل ورزشی و سرگرمی به آنان اهدا شد.

وی بیان کرد: توزیع 120 سبد کالا شامل شکر، برنج، روغن، ماکارونی و رب گوجه‏ فرنگی هم بین نیازمندان این مناطق از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در امدادرسانی به مناطق محروم شاهرود و میامی بود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود از اهدای 186 بسته بهداشتی به خانواده‌های این مناطق خبر داد و افزود: این بسته بهداشتی شامل خمیر دندان، مسواک و بروشور بهداشت دهان و دندان بود که بین مردم این مناطق توزیع شد.

عجم‏ نوروزی خاطرنشان کرد: در مجموع، 256 نسخه پزشک عمومی، 236 نسخه دندان‏پزشک و 225 مورد تزریقات و پانسمان توسط این اکیپ بهداشتی درمانی در مناطق محروم شاهرود و میامی انجام شد که بسیار مورد رضایت اهالی و مردم این روستاها قرار گرفت.

وی تأکید کرد: این تیم بهداشتی و درمانی به مناسبت ماه مبارک رمضان به این مناطق برای راحتی حال مردم روزه‌دار اعزام شد و در دستور کار است که بعد از ماه مبارک رمضان نیز اکیپ بهداشتی و درمانی دیگری به مناطق محروم اعزام شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان شاهرود با اشاره به قرار داشتن در ماه رمضان، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت روزه‌داری و بهداشت آن خبر داد و افزود: این کارگاه در سپاه شهرستان شاهرود برای کارکنان اجرا خواهد شد و از متخصصان تغذیه در آنها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2249/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول