اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه ضیافت خدا صورت گرفت

دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان ضیافت اندیشه

امور فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در ماه مبارک رمضان، کارکنان عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در ضیافت اندیشه‌ها مهمان کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان ضیافت اندیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، برگزاری طرح ضیافت اندیشه یکی از منویات مقام معظم رهبری در راستای بصیرت‌افزایی، معرفت‌افزایی و مهارت‌افزایی بود که چند سالی است در بسیاری از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

این روزها معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، میزبان برای برگزاری طرح ضیافت اندیشه است با این تفاوت که این بار کارکنان خود را میهمان این طرح کرده است.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پس از چندین روز تکاپو و دوندگی، ضیافتی از جنس اندیشه‌ها و باورها را تدارک دیده که قطع و یقین دارای اثرات بسیاری خواهد بود.

این معاونت بر آن شده تا کارکنان خود را در ماه رحمت الهی بر خوان معرفت بنشاند تا آنها نیز از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانند و از این سفره رحمت الهی به قدر حاجت بهره‌مند شوند.

تلاش قریب به یک ماه برای برگزاری مطلوب این برنامه، در جای جای دانشگاه به وضوح دیده می‌شد به طوری که نصب تراکت‌ها و اطلاعیه‌های پورتال کارکنان برگزاری این طرح، حکایت از این کوشش مستمر داشت.

از چند روز پیش از آغاز به کار رسمی این طرح، گروه‌بندی‌ها مشخص و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این امر بر کسی پوشیده نیست که روند اجرا و برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی بسیار سخت و دارای ظرافت‌های کاری خاص خود است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که ضمن انتقال پیام به مخاطب، برای وی جذابیت داشته باشد.

اجرای برنامه‌هایی چون ضیافت اندیشه باید طوری باشد که حتی مدت‌ها بعد از اتمام آن، مخاطبان با رضایت ‌خاطر از آن سخن گویند و زمان سپری‌شده  در این روزها را بهترین زمان برای ارتقای معنوی و منش اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود بدانند.

اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه کارکنان دانشگاه و مراکز وابسته آن از دیروز شروع شده و تا پنج‌شنبه جاری ادامه دارد.

در راستای چند و چون برگزاری این برنامه و اهداف آن با مدیر فرهنگی علوم پزشکی استان همدان به گفت‌وگو نشستیم.

اکبر اسدی در حاشیه برگزاری دومین روز از این طرح در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری انجام می‌شود، گفت: این طرح طبق گفته مقام معظم رهبری، با محوریت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی کلید خورده است.

*شرکت 500 نفر در طرح ضیافت اندیشه

وی افزود: این طرح در قالب مجموعه کارگاه‌های آموزشی برای 500 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان و مراکز بهداشتی و درمانی وابسته از سوی امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان درحال برگزاری است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح استان همدان به منظور بهره مندی کارکنان از اهداف پیش‌بینی شده برگزار می‌شود، گفت:  این طرح در کشور کم‌نظیر بوده است.

وی تربیت در خانواده، اخلاق حرفه‌ای، کارکردهای رسانه‌های مدرن، تربیت اسلامی فرزند و امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اشاعه فرهنگ نماز در خانواده را از عناوین کارگاه‌های آموزشی دانست.

اسدی ارتقای سطح آگاهی کارکنان در پیشبرد اهداف سازمان و اخلاق در خانواده، آشنایی کارکنان با اخلاق حرفه‌ای و تبیین آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌های مدرن را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: این طرح به مدت چهار روز با مشارکت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در حال برگزاری است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در این ضیافت هر یک از کارکنان از مباحث مطرح‌شده در 6 کارگاه آموزشی بهره‌مند می‌شوند و به منظور تشویق کارکنان این طرح به عنوان یک دوره آموزشی 24 ساعته با امتیاز بازآموزی تلقی می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم از اساتید کشوری و همچنین اساتید مجرب داخل استان برای تبیین اهداف بهره‌مند شویم به طوری که هم اکنون این طرح با حضور پنج تن از اساتید در حال برگزاری است.

اسدی ادامه داد: به منظور کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی، تبلیغات این طرح از طریق پورتال کارکنان به صورت الکترونیکی انجام شده و در راستای رفاه حال کارکنان، ثبت ‌نام از متقاضیان  نیز از طریق همین پورتال انجام شد.

وی به استقبال خوب کارکنان از این طرح پرداخت و گفت: طی دو روز مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام، استقبال خوبی صورت گرفت اما با توجه به  ظرفیت تعریف شده در پورتال کارکنان و به فراخور امکانات موجود در دانشگاه توانستیم پذیرای 500 نفر از فعالان عرصه بهداشت و درمان در پردیس دانشگاه باشیم.

*اختتامیه سوم مرداد

اسدی از اختتامیه این طرح در شامگاه پنجشنبه، سوم مرداد ماه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان ارشد دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.

یکی از کارکنان دانشگاه، با اعلام رضایت از مباحث مطرح شده در کارگاه‌ها خواستار برگزاری بیشتر چنین کارگاه‌هایی در دیگر ایام سال شد و افزود: به طور حتم، ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از این مسایل است.

معصومه عسگری ادامه داد: امیدواریم با تمهیدات ایجاد شده، همه کارکنان بتوانند از حضور این اساتید استفاده کنند.

یکی دیگر از کارکنان این دانشگاه نیز اوقات فراغت دانشجویان و کاهش حجم کاری کادر آموزشی را فرصت مناسب برگزاری این کارگاه‌ها دانست.

یکی از پرسنل بیمارستان بعثت همدان  نیز به جای خالی طرح برای کارکنان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان هرساله برگزار می‌شد اما ابتکار عمل امور فرهنگی در برگزاری این دوره برای کارکنان قابل تقدیر است.

یکی از اساتید این طرح، در دومین روز از برگزاری طرح ضیافت اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، این اقدام امور فرهنگی دانشگاه را ارزنده دانست و گفت: از پرسش و پاسخ‌های کارمندان، می‌توان به این نکته پی برد که کارکنان از برگزاری این دوره رضایت کامل داشتند و حتی خواستار تداوم برگزاری آن بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقوی افزود: کارکنان از اثربخشی این کارگاه‌ها سخن می‌گفتند و خواستار برگزاری این دوره‌ها برای مسئولان ارشد و مدیران رده بالا بودند تا آنها نیز با آگاهی از این مطالب به آنها پایبند باشند.

وی ابتکار امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری نخستین دوره ضیافت اندیشه برای کارکنان را قابل تقدیر دانست و گفت: در این کارگاه‌ها امر به ‌معروف و نهی ‌از‌ منکر بر اساس آیات و روایات قرآنی و با مشارکت مخاطبان تبیین می‌شود.

وی به عنوان یکی از متولیان مؤسسه مردم‌نهاد تبلیغی و فرهنگی«سراج» اذعان داشت: از طریق این مؤسسه، آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها و فرزندان کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و بوعلی سینا را اعلام کردیم و منتظر پاسخ آنها هستیم که امیدواریم با تحقق این امر بتوانیم گامی اثرگذار در این عرصه برداریم.

انتهای پیام/2499/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول