اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

بهره‌برداری از دو مرکز پزشکی همزمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان کردستان، مرکز جراحی قلب شهید بروجردی و درمانگاه دندانپزشکی در سنندج به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از دو مرکز پزشکی همزمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری

طیب قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به جزئیات این دو طرح گفت: مرکز 34 تختخوابی جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، شامل بخش‌های آی.سی.یو، سی.سی.یو، آزمایشگاه مستقل، رادیولوژی، درمانگاه و بخش بستری و 3 اتاق عمل است.

وی با بیان زیربنای 4 هزار مترمربعی این مرکز اظهار کرد: کار ساخت و تجهیز این مرکز از محل مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان، انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، احداث این مرکز پزشکی را در راستای تکمیل چرخه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم استان عنوان کرد.

قدیمی افزود: با بهره‌برداری از مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، نیاز مردم به مراجعه به استان‌های دیگر برطرف شده و امکانات داخل استان پاسخگوی بیماران خواهد بود.

به گفته وی، این مرکز دارای امکان تأمین برق اضطراری به منظور استفاده در موارد لازم خواهد بود.

قدیمی، همچنین از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی دندانپزشکی به منظور ارائه خدمات تخصصی از سوی متخصصان و اعضای هیئت علمی دندانپزشکی با تعرفه دولتی به مردم در جریان این سفر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ساخت این درمانگاه در راستای تکمیل مجموعه دانشکده دندانپزشکی و از محل مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و کمک‌های استاندار کردستان صورت گرفته است.

وی با بیان زیربنای 7 هزار و 500 مترمربعی دانشکده، اظهار کرد: برای ساخت این مجموعه همراه با درمانگاه 7 میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

قدیمی در خصوص بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان سروآباد کردستان نیز که در جریان سفر محمدرضا رحیمی افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها تجهیزات این بیمارستان را خریداری کرده است و انجام سایر امورات مربوطه در این راستا به عهده اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام این اقدامات، گام مهمی در راستای خدمت رسانی به شهروندان و برخورداری آنها از سلامت برداشته شود.

انتهای پیام/79012/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول