اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی خبر داد

کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی تبریز

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی و سایر ادارات خبر داد.

کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا افرادی در تماس تلفنی با برخی از مراکز درمانی و مراکز فروش تجهیزات پزشکی در شهر تبریز، پس از اینکه از آمادگی شرکت خود برای سفارش و تامین تجهیزات مراکز درمانی خبر داده و اعلام می‌کنند که شرکت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی‌کند و از آنها می‌خواهند برای دریافت رمز خرید و فروش، در پای عابر بانک حضور یابند.

وی با بیان اینکه در این جریان، شخص کلاهبرداری با این بهانه که رمز لازم را با راهنمایی تلفنی، برای دریافت کالا از طریق عابر بانک ارائه خواهد داد، سوژه را پای عابر بانک می‌کشانند، ادامه داد: این در حالی است که با راهنمایی افراد از طریق منوی انگلیسی عابر بانک‌ها، به تخلیه موجودی کارت مبادرت می‌ورزند.

وی تاکید کرد: برای خرید یا سفارش کالا، حضور در پای عابر بانک ضرورت ندارد و برای صدق اظهارات تماس گیرنده، باید صحت تماس با همان اداره رده مافوق استعلام شود.

قاسملو با بیان اینکه اغلب این شیوه کلاهبرداری‌ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه صورت می‌گیرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پیدا نکند گفت: معمولا افراد کلاهبردار برای صحت ادعای خود، تلفن همراه یکی از دوستان خود را ارائه می‌دهند.

این مقام انتظامی گفت: مردم باید در خریدها و سفارش‌های تلفنی که فرد فروشنده خود را از طرف یک اداره معرفی می‌کند، ابتدا تائیدیه تلفن فروشنده را از اداره مربوطه استعلام کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی به منظور افزایش سطح آگاهی هموطنان در ارتباط با عملیات بانکی و خنثی کردن ترفندهای مجرمان به صورت تشریحی به نحوه فعالیت مجرمان پرداخت و گفت: در انجام مبادلات روزمره مالی تنها موردی که ‌باید به طرف مقابل به منظور انجام تبادل وجه اعلام شود، صرفا شماره کارت، حساب یا شبای مربوط به خود است و تنها کلاهبرداران وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه ‌باید از کارت عابر بانک خود استفاده کرده و مشتری را به استفاده از منوی انگلیسی به منظور انتقال وجه ترغیب می‌کنند.

انتهای پیام/60001/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول