اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال صورت گرفت

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به تجهیزات دندان‌‌پزشکی خراسان شمالی

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار به خرید تجهیزات دندان‌‌پزشکی در استان طی امسال اختصاص یافته است.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به تجهیزات دندان‌‌پزشکی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جمشید ربانی اظهار کرد: سه دستگاه اتوکلاو برای بجنورد، یک دستگاه برای هر یک از شهرستان‌های فاروج، اسفراین، شیروان، آشخانه و جاجرم و 2 دستگاه برای راز خریداری شده است.

وی از برگزاری کلاس‌های کنترل و پیشگیری از عفونت برای منشی‌های مطب دندان‌‌پزشکان در بخش دولتی و غیر دولتی در استان خبر داد و افزود: با برگزاری این کلاس‌ها، منشی‌های دندان‌‌پزشکان با استریل سازی، کنترل و ضد عفونی کردن وسایل دندان‌‌پزشکی آشنا می‌شوند.

ربانی تصریح کرد: برای دانش آموزان 6 تا 12 ساله استان، 607 مورد معاینه، 366 مورد بروساژ، 620 مورد فلورایدتراپی، 366 مورد فیشورسیلانت و 64 مورد ترمیم دندان انجام شده است.

وی اجرای طرح پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان در استان را از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح 5 گروه سنی پنج تا 6 ساله، 12تا 15، 35 تا 44 و 65 تا 74 ساله توسط پزشکان و کاردانان بهداشت دهان و دندان مورد معاینات دندان‌‌پزشکی قرار گرفتند.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح وضعیت دندان‌های پوسیده، کشیده و ترمیم شده و همچنین وضعیت لثه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اعزام تیم سیار دندان‌‌پزشکی به مناطق محروم استان در 2 نوبت را جزو دیگر اقدامات و امور دندان‌‌پزشکی دانشگاه دانست و گفت: تیم سیار دندان‌‌پزشکی همواره با 3 دستگاه یونیت و با حضور 3 دندان‌‌پزشکی و کاردان‌های دندان‌‌پزشکی به مناطق محروم استان در 2 نوبت اعزام شدند و به مردم نیازمند خدمات بهینه‌ای ارائه کردند.

ربانی از وجود 25 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 48 مرکز روستایی در استان خبر داد و اظهار کرد: 35 نیروی دندان‌‌پزشک در مرکز استان وجود دارد که 29 نفر آن‌ها رسمی و 6 نفر طرحی هستند.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ سازی و رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان 5 تا 6 هزار مسواک بین دانش‌آموزان 6 تا 12 ساله توزیع شد.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خدمات فیشورسیلانت و فلوراید تراپی در زمینه پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی جزو اولویت‌های کاری دانشگاه است.

انتهای پیام/63001/س/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول