اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

رشد سریع شاخص‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها با 20 سال سن، این دانشگاه از جوان‌ترین مراکز علوم پزشکی کشور به شمار می‌رود، از رشد سریع شاخص‌های علمی در این دانشگاه خبر داد.

رشد سریع شاخص‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسام‌الدین نبوی‌زاده شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با این که جوان بوده و تنها دو دهه از عمر آن می‌گذرد اما توانسته در بسیاری از شاخص‌های علمی گوی سبقت از دانشگاه‌های هم‌رده و هم تیپ خود که قدمت بیشتری نسبت به این دانشگاه دارند را بریابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رشته‌های دانشگاه در چند سال قبل تنها در حد کارشناسی بهداشتی و حداکثر پزشکی عمومی بود اما به لطف خدمات نظام جمهوری اسلامی، اکنون پزشک متخصص تربیت می‌کنیم.

مسئول ارشد حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سالیان قبل تنها در دانشگاه استادیار داشتیم اما اکنون تعداد دانشیارهای ما افزایش یافته‌اند و دانشگاه از این حیث در حال شکوفایی است.

نبوی‌زاده از افتتاح دانشکده‌های جدید، افتتاح بخش قلب و انژیوگرافی، افتتاح همه مراکز بستر درمانی و 10 تختخوابی در استان، افتتاح بخش ای‌.سی.‌یو نوزادان که دیگر این نوزادان به جاهای دیگر فرستاده نمی‌شوند و سایر کارهای بزرگ دیگر را از خدمات بزرگ دولت دانست که موجب رشد و شکوفایی دانشگاه و حوزه سلامت استان می‌شود.

این مسئول در ادامه با پیش کشیدن مقوله ارتقای سلامت در کشور اظهار کرد: در این حوزه رسانه‌ها باید به خوبی مانور داده تا با یک فرهنگ‌سازی خوب و گسترده بتوانیم در ارتقای شاخص‌های سلامت موفق باشیم.

نبوی‌زاده ایجاد کارگروهی که رسانه‌ها هم عضوی از آن برای ارتقای حوزه سلامت باشند را ضروری دانست و گفت: در این استان رسانه‌ها تاکنون کمک‌های خوبی برای ارتقای وضعیت موجود داشته‌اند که از این تعامل راضی هستیم.

وی رتبه دوم پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته و در میان دانشگاه‌های تیپ سه را در شاخص‌های مختلف از دستاوردهای خوب علمی دانشگاه دانست و گفت: این رتبه‌های خوب کشوری محصول تلاش همکاران ما در حوزه‌های مختلف است که دغدغه ارتقای دانشگاه در حوزه علمی و پژوهشی را دارند.

این مسئول، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با 5 هزار عنوان کتاب را از اقدامات اساسی در حوزه علمی و پژوهشی دانست و گفت: اقداماتی از این دست در دانشگاه فراوان بوده و اکنون روی ریل شکوفایی علمی افتاده‌ایم.

انتهای پیام/2571/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول