اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

انسان باید در ماه رمضان رضایت خدا را جلب کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: انسان باید با اعمال صالح رضایت خدا را بیش از پیش در ماه رمضان جلب کند.

انسان باید در ماه رمضان رضایت خدا را جلب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: در روایات اسلامی ذکر صلوات از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و همین ذکر علاوه بر ارتقای جایگاه معنوی انسان باعث آمرزش گناهان می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) به کریم اهل بیت (ع) مشهور است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا سیره این امام همام در زندگی پیاده شود و حلم و بردباری ایشان زبانزد عام و خاص بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اعیاد ائمه اطهار (ع) بهترین فرصت برای شناخت هر چه بهتر این بزرگواران است.

وی برجستگی ویژه امام حسن مجتبی(ع) را حسن خلق عنوان کرد و یادآور شد: حسن خلق در دین مبین اسلام از ویژگی خاصی برخوردار است و نبود حسن خلق باعث فشار قبر می‌شود.

دشتکی با اشاره به اینکه بعد از شهادت حضرت علی (ع) جسارت‌های زیادی بر اهل‌بیت (ع) وارد شد خاطرنشان کرد: در مقابل همه جسارت‌هایی که به ائمه اطهار (ع) وارد می‌شد، آنان همچنان با صبر و بردباری به هدایت مردم مشغول بودند و رفتارهای درست ائمه با مردم باعث روی آوردن بسیاری از افراد غیر مسلمان به دین اسلام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه عمل به سیره بزرگان می‎تواند ما را به سر قله سعادت برساند گفت: با عمل به دستورات ائمه اطهار و قرآن می‌توان به یک جامعه ایده‎آل دینی دست یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان ابراز داشت: همه اعمال ریز و درشت در قیامت آشکار می‌شود و انسان باید تلاش کند تا با اخلاق خلق و انجام عبادات و بخشش گناهان به سلامت به سرمنزل مقصود برسد.

وی با بیان اینکه حفظ دوستی و حسن خلق از جایگاه والایی برخوردار است تصریح کرد: حفظ دوستی و حسن خلق باعث آمرزش گناهان می‌شود و در ماه رمضان خداوند توجه ویژه‎ای به انسان‌ها دارد و خدا در این ماه، رحمت و مغفرت خود را به انسان سرازیر می‌کند.

دشتکی ادامه داد: اول ماه رمضان رحمت و وسط این ماه برکت و آخر این ماه مغفرت است.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن در این ماه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: در ماه رمضان انسان باید تلاش کند تا رضایت خدا را کسب کند و از تمام رذایل اخلاقی به دور باشد.

انتهای پیام/2308/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول