اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد

نخستین شب جشن بزرگ رمضان و تقدیر از خیران گلستانی + تصاویر

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته کرامت و اطعام ایتام، نخستین شب از جشن‎های بزرگ رمضان به همت کمیته امداد امام خمینی استان گلستان برگزار شد.

نخستین شب جشن بزرگ رمضان و تقدیر از خیران گلستانی + تصاویر

نخستین شب از جشن بزرگ رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته کرامت و اطعام ایتام به همت کمیته امداد امام خمینی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور خیران، متمکنان، افراد زیرپوشش کمیته امداد گلستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل کمیته امداد گلستان در این مراسم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: یکی از نیازهای اجتماعی بهره‌مندی از حداقل زندگی است و خوشبختانه اسلام با وجوهات شرعی صدقات، زکات، به این خواسته بشر پاسخ مثبت داد.

عباس حاجی‎اکبری ادامه داد: امروز عامل فقر مادی و فقر فرهنگی باعث ناهنجاری در جامعه می‌شود و سرقت، خودفروشی، ناامنی، قتل و بزهکاری را به همراه دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم از عوامل مادی و فرهنگی ناهنجاری‎ها پیشگیری کنیم کمک بسیاری به جامعه کرده‎ایم.

زیرپوشش قرار دادن یک‌هزار و 116 یتیم توسط یک خیر

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: ما با کمک به نیازمندان در واقع به خودمان کمک کرده‌ایم کسی که زکات مال و صدقه می‌دهد خداوند قول داده که بلا را از او دور کند کسانی که به این مسئله باور دارند در این راه قدم خواهند برداشت.

وی افزود: آنچه که کمک می‌کند استان در راه یتیم‌نوازی و کمک به نیازمندان قدم بر دارد ایمان و باور به فرمان الهی است در همین مسیر یک جوان 33 ساله که در نخستین بار سرپرستی 10 یتیم را بر عهده گرفته بود بعد از دو ماه تعداد ایتام خود را به 500 رساند و در حال حاضر با بر عهده گرفتن سرپرستی یک‌هزار و 116 یتیم در هرسال بیش از 175 میلیون تومان به ایتام خود کمک می کند.

حاجی اکبری بیان کرد: هدف از جشن رمضان این است که خیران و متمکنان با کمیته امداد آشنا شوند و افرادی که سابقه کمک و همکاری با این نهاد را دارند ارتباط و اعتمادشان به این نهاد بیشتر شود.

 

غرفه‎های صنایع‌دستی در نمایشگاه حاشیه جشن رمضان

 

غرفه اکرام ایتام

 

پرداخت کامل زکات برابر با حل مشکل نیازمندان

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی ابراز داشت: پرداخت مستمری، کمک هزینه زندگی از منابع زکات، صدقه، اکرام ایتام، توزیع سهام عدالت، آموزش و اشتغال مددجویان، آموزش و اشتغال فرزندان مددجو، پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، پرداخت هزینه‎های درمانی، هزینه تحصیلی از جمله فعالیت‎های این نهاد است.

حاجی‌اکبری ارائه برنامه‎های فرهنگی را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمت در کانون‎های فرهنگی، اجرای طرح فلاح، ارائه مشاوره شغلی، پیگیری مسائل حقوقی خانواده‎های زیرپوشش در محاکم قضایی، ارتباط با دستگاه‎های فرهنگی برای اجرای طرح‎ها، آموزش دختران دم بخت و زوج‌های جوان، اجرای طرح جامع نظام آموزش خانواده، برنامه‎های اوقات فراغت، برگزاری همایش دانشجویی و جشن‌های خودکفایی در این راستا انجام شده است.

وی در پایان ابراز داشت: امروز کمیته امداد زمینه بسیاری از سنت‎های خیر را در جامعه فراهم کرده که به عقیده کارشناسان اگر فقط زکات استان پرداخت شود هیچ نیازمندی برای ادامه زندگی به مستمری و کمک‌های دولتی نیاز ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، خیران شهر‎های آق‎قلا، ترکمن، بندر گز، کردکوی، گمیشان، گرگان در نخستین شب از جشن‌های بزرگ رمضان مهمان این ضیافت الهی بوده‎اند که به ترتیب شهرستان‎های مذکور از آقایان حاج حکیم موحد راد، علی‎محمد میرزائی، علیرضا جهانشاهی، حاج فاضل افضلی، راهبی و عبدالرحیم سیفی خیرانی بودند که از آنان با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول