اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان 7 دور رقابت به روش سوئیسی

سخایی قهرمان شطرنج جام رمضان استان قم شد

مسابقات شطرنج قهرمانی جام رمضان استان قم با قضاوت محمدرضا لاجوردی‌زاده داور بین‌المللی شطرنج قم برگزار شد و با معرفی نفرات برتر رسما به کار خود پایان داد.‌

سخایی قهرمان شطرنج جام رمضان استان قم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های شطرنج جام رمضان قهرمانی استان قم با شرکت نزدیک به 30 شطرنج‌باز در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد و طی آن شطرنج‌بازان بخش آقایان برای کسب عناوین اول تا سوم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات مصطفی سخایی با بیشترین پیروزی و کسب 5/6 امتیاز در صدر قرار گرفت و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، در حالی که محسن عدالتخواه با یک امتیاز کمتر یعنی با 5/5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و نایب قهرمان شد و عنوان سوم با پنج امتیاز به سیدرضا نیکبخت رسید.

رئیس هیئت شطرنج استان قم با اشاره به رقابت نزدیک شطرنج‌بازان شرکت کننده در این رقابت‌ها به خبرنگار فارس گفت: امسال رقابت‌های جام رمضان شطرنج قم در سطح بالایی برگزار شد، چون به لیگ برتر شطرنج و مسابقات قهرمانی کشور نزدیک می‌شویم و برترین‌های استان در این رقابت‌ها حضور یافته بودند.

حسین رحمتی‌نشاط ابراز داشت: در پایان مسابقات شطرنج جام رمضان قم که در آن مسابقات جذابی برگزار شد، ابوالفضل مطیع با پنج امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت و علی زارعی، قاسم هفتاری و مجید کربلایی با کسب چهار و نیم امتیاز در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را محک شطرنج‌بازان استان قم عنوان کرد و ابراز داشت: رقابت‌های جام رمضان فرصت مناسبی بود تا بتوانیم آمادگی شطرنج‌بازان قمی را برای حضور موفق در مسابقات لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور بیشتر ارزیابی کنیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم سطح برگزاری رقابت‌های جام رمضان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: قم یکی از استان‌های با استعداد و توانمند در ورزش شطرنج است و حضور حداکثری شطرنج‌بازان قمی برای مشارکت در فعالیت‌های این رشته روز به روز افزایش می‌یابد و ما از این موضوع خوشحالیم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه با حمایت مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، ورزش شطرنج در بین اقشار مختلف اعم از زنان و مردان در رده‌های سنی مختلف در سطح استان رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و استقبال این قشر از برنامه‌های آموزشی و رقابتی هیئت نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

رحمتی‌نشاط در ادامه از تمهیدات لازم برای آماده‌سازی تیم‌ شطرنج استان قم برای شرکت در مسابقات آینده خبر داد و افزود: رقابت‌های شطرنج لیگ برتر باشگاه‌های کشور و پیکارهای شطرنج قهرمانی مردان و بانوان کشور از جمله مهم‌ترین رویدادهای پیش روی شطرنج‌بازان شایسته قمی است که باید خود را آماده مصاف با تیم‌ها و نفرات مدعی کنند.

وی تاکید کرد: شطرنج در قم استعدادهای زیادی دارد و به همین خاطر است که تیم شطرنج استان قم در چهار سال اخیر در مسابقات قهرمانی لیگ برتر کشور یکی از تیم‌های بالانشین جدول لیگ بوده است، اما امسال وظیفه شطرنج‌بازان قمی سنگین‌تر از گذشته بوده و باید به خوبی آماده این مسابقات شوند.

انتهای پیام/2258/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول