اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم:

آئین معنوی اعتکاف رمضانیه در سمیرم برگزار می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: مراسم معنوی اعتکاف برای نخستین بار در دهه پایانی ماه مبارک رمضان در مساجد سمیرم برگزار می‌شود.

آئین معنوی اعتکاف رمضانیه در سمیرم برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف هر ساله در این شهرستان در ایام‌البیض ماه رجب 13 تا 15 رجب با حضور پرشور مردم به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شد که امسال برای نخستین بار این مراسم در در دهه سوم ماه رمضان نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اعتکاف را فرصتی مناسب برای خودسازی و تقویت معنویت و تقوای درونی دانست و افزود: اعتکاف اگر با اخلاص انجام شود آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوانی دارد و انسان را در برابر وسوسه‌های شیاطین مقاوم می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم به فلسفه اعتکاف اشاره کرد و اظهار کرد: این عبادت سبقه تاریخی دارد و انبیای الهی مانند حضرت سلیمان و حضرت موسی و همچنین حضرت مریم اعتکاف‌هایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: اعتکاف خلوتی است که انسان را در راه رسیدن به قرب الهی و مراحل کمال یاری می‌رساند و زمینه ساز تقوا و فرصتی برای بازگشت خواهد بود.

رضایی با اعلام اینکه علاقمندان به حضور در این مراسم معنوی به برای ثبت نام به سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم مراجعه کنند، اضافه کرد: مسجد امام رضا (ع) ویژه خواهران و مسجد موسی بن جعفر (ع) ویژه برادران معتکف در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول