اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقائم ستاد دیه کشور خبر داد

برگزاری 250 جشن گلریزان در سراسر کشور تا پایان ماه رمضان

قائم مقام ستاد دیه کشور با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 50 زندانی در سراسر کشور آزاد می‌شوند گفت: تا پایان ماه رمضان 250 جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می کنیم.

برگزاری 250 جشن گلریزان در سراسر کشور تا پایان ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ناصر جعفرقلی شامگاه گذشته در حاشیه جشن گلریزان ویژه زندانیان نیازمند جرائم غیر عمدی مالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چند جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: قصد داریم تا پایان ماه رمضان 250 جشن گلریزان در کشور برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 50 نفر زندانی در سراسر کشور آزاد می‌شوند، افزود: رقم جمع‌آوری جشن گلریزان در کشور متفاوت است و در جشنی 150 میلیون تومان و در جشنی دیگر تا دو میلیارد تومان جمع‌آوری می‌شود.

قائم مقام ستاد دیه کشور همچنین در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار فارس در مورد اولویت آزادی زندانیان تصریح کرد: اولویت آزادی زندانیان برای قشر محکومان به دیه تصادفات و سپس دیه کارگاهی و بعد مسائل مالی و اقتصادی و غیر کلاه‌برداری و در نهایت سایر بدهکاری‌ها است.

وی در مورد اینکه کدام استان بیشترین آزادی زندانی و بیشترین رقم کمک را دارد، گفت: استان‌های همچون اصفهان، تبریز، خراسان رضوی، تهران و فارس جزء استان‌های مهم در امر کمک به آزادی زندانیان هستند، اما با استقبالی و جایگاهی که اصفهان دارد در رتبه نخست و یا دوم قرار می‌گیرد.

*کمک بلاعوض به زندانیان حذف می‌شود

جعفرقلی گفت: در صدد هستیم که در آینده این کمک بلاعوض را به مرور حذف و آن را تبدیل به وام‌های بلند مدت با کارمزد کم مثلا در 60 قسط کنیم.

وی در مورد میزان وام کمکی به آزادی زندانیان افزود: این رقم را تا سقف 152 میلیون تومان دیه کامل در نظر گرفته‌ایم و البته این شرایط برای افراد سالمی است که توانایی کار کردن و پول پس دادن را دارند در غیر این صورت با کمک بلاعوض آزاد می‌شوند.

قائم مقام ستاد دیه کشور همچنین با اشاره به اینکه در کشور شاهد جشن گلریزان هستیم، افزود: جشن گلریزان و آزادی زندانیان مرهون زحمات شهید لاجوردی است که از آن زمان و از سال 69 تا کنون70 هزار نفر زندانیان با کمک خیران آزاد شدند.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال جاری 15 هزار نفر از زندانیان را آزاد کنیم.

جعفرقلی با بیان اینکه هشت هزار و 400 زندانی جرائم غیر عمد در کشور داریم، تصریح کرد: این تعداد جدای از 16 هزار نفری هستند که تا پایان سال وارد زندان‌ها می‌شوند.

*ستاد دیه پر از سوژه‌های داستانی و فیلم‌سازی است

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه پر از سوژه‌های داستانی و فیلم‌سازی است، افزود: به عنوان مثال در استانی زنی که وام خرید برای خودرو گرفته بود، وام خود را برای آزادی زندانیان پرداخت و اکنون قسط وام را می‌دهد و یا برخی از مردم رقم دو هزار تومان را هم برای آزادی زندانیان پرداخت می‌کنند.

قائم مقام ستاد دیه کشور به پرداخت کمک خیران به صورت واریز ماهانه پرداخت و افزود: برخی در مرام گلریزان و برخی توسط دستگاه خود پرداز می‌پردازند که این امر نشان از درک مردم از جایگاه احسان و نیکوکاری دارد.

وی با تاکید به این نکته که باید فرهنگسازی‌ها را  افزایش دهیم، تصریح کرد: مهمترین هدف آموزش و فرهنگسازی است و به عنوان مثال بد رانندگی، نداشتن بیمه، گواهینامه از جمله خطاهایی است که منجر به حوادث می‌شوند.

جعفرقلی در مورد تعهدات دولت در این خصوص افزود: دولت تمام تعهدت را عمل کرده است، هر چند دولت نباید کمک کند و مردم خود باید در رفع مشکلات سهیم باشند.

انتهای پیام/63012/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول