اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سلامت زنان اعلام کرد

آذربایجان غربی آماده برگزاری کنگره بین‌المللی سلامت زنان

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سلامت زنان گفت: اقدامات لازم برای برگزاری کنگره بین‌المللی سلامت زنان در شهریور ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت گرفته است.

آذربایجان غربی آماده برگزاری کنگره بین‌المللی سلامت زنان

حمیده محدثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کنگره بین‌المللی سلامت زنان 20 تا 22 شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با شرکت متخصصان داخلی و مدعوین خارجی، در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از دو سال پیش به فکر برگزاری این کنگره بوده است، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون با تشکیل جلسات متعدد، این کنگره در دستور کار معاونت پژوهشی و امور بانوان دانشگاه قرار گرفته است.

محدثی با توجه به کاهش قابل توجه برگزاری کنگره‌ها در سال‌های اخیر در کشور، به بیان اهمیت این کنگره بین‌المللی برای شناساندن ظرفیت استان برای برگزاری چنین کنگره‌هایی پرداخت و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره در شهریور ماه سال جاری صورت گرفته است.

وی به چهار هدف عمده برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: مدیریت سلامت زنان، افزایش تحرک بدنی و تغذیه سالم، سلامت روانی و افزایش مهارت‌های زندگی و در نهایت سلامت اجتماعی به عنوان محور اصلی این همایش مد نظر قرار گرفته است.

محدثی آشنایی اساتید و محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با آخرین یافته‌های محققان سایر کشورها در ارتباط با مسائل مربوط به سلامت زنان، معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی استان و کشور به پزشکان خارجی شرکت‌کننده در همایش به منظور ایجاد زمینه همکاری مشترک با آنها و زمینه‌سازی برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سیاست‌گذاری سبک زندگی ایرانی اسلامی را از اهداف دیگر برگزاری این همایش برشمرد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سلامت زنان ادامه داد: شناسایی زمینه‌های ارتقای سلامت زنان و تأثیر آن در تحکیم بنیان خانواده، استفاده از نتایج پژوهش‌ها در برنامه‌های کاربردی و بررسی و حل مشکلات حوزه سلامت زن و خانواده و سبک زندگی در دوران‌های مختلف را نیز می‌توان به عنوان محورهای دیگر علل برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی از دعوت 50 نفر از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و پنج نفر مهمان خارجی برای حضور در این کنگره خبر داد و اعلام کرد: با تشکیل 12 کمیته اجرایی و با اختصاص200 میلیون تومان، اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم صورت گرفته است.

محدثی تأکید کرد: با اقدامات انجام شده و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده می‌توان گفت آذربایجان غربی آماده برگزاری این کنگره بین‌المللی، در سطوح عالی هماهنگی و یکپارچگی است تا نام ایران در سال خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، در عرصه‌های بین‌المللی و نام استان را در زمینه علم و پژوهش در داخل کشور طنین‌انداز کند.

انتهای پیام/61006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول