اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

نقش زنان در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف بی‌بدیل است

امام جمعه قروه گفت: زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در تغییر و شکل‌دهی فرهنگ جامعه تأثیر مهمی دارند و نقش آنها در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف بی‌بدیل است.

نقش زنان در فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف که در کانون تربیتی ولایت این شهر برگزار شد، اظهار کرد: از لوازم ایمان حیا و عفت بوده و نخستین و بهترین سلاحی که از عفت زن صیانت می‌کند سلاح حجاب است که زنان در سنگر این دژ محکم می‌توانند از گوهر ارزشمند وجود خود حفاظت و مراقبت کنند.

امام جمعه قروه افزود: در طول تاریخ استعمارگران به دین و اعتقادات مذهبی به عنوان مهم‌ترین موانع رسیدن به اهداف خود نگاه می‌کردند و همیشه به دنبال تغییر فرهنگ بومی و اسلامی بودند تا سبک زندگی مردم را غربی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ما نیز جزو همان کشورهایی بوده که استعمارگران از دیرزمان به دنبال تغییر فرهنگ آن بودند و سعی کردند مردم ما سبک ایرانی اسلامی را کنار گذاشته و به سبک و شیوه غرب زندگی کنند.

 

به گفته امام جمعه قروه، استکبار جهانی همواره برای دستیابی به ذخایر انسانی و اقتصادی کشورهای اسلامی، سد استواری را در مقابل خود احساس کرده که ریشه در هویت دینی، ارزش‌های معنوی و بنیان‌های عقیدتی مسلمانان این نواحی داشته است لذا برای جدا کردن مردم از چنین عامل عزت و اقتدار مذهبی، تصمیم گرفته فرهنگ و سنن مسلمین را مورد تهاجم و یورش تخریبی خود قرار دهد تا سلطه سیاسی اقتصادی خود را بر ملل مسلمان تأمین کند.

 

وی ادامه داد:‌ به سستی کشانیدن اصالت‌های دینی، ترویج فرهنگ غرب و مسخ هویت اعتقادی از ابزارهای این حرکت تخریبی بوده است.

 

امام جمعه قروه اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در تغییر و شکل‌دهی فرهنگ جامعه نقش مهمی دارند و صلاح و فساد یک جامعه تا حد زیادی بستگی به صلاح و فساد بانوان آن جامعه دارد.

 

احیا، با بیان اینکه بانوان به عنوان مادر و همسر در تربیت نسل آینده نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اضافه کرد: استعمارگران برای تغییر فرهنگ ما تلاش خود را از قشر بانوان شروع می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: امروز یکی از راه‌هایی که غرب برای مبارزه با جمهوری اسلامی در پیش گرفته است ترویج ابتذال و بی‌بند و باری در بین جوانان به طور عموم و ترویج بی‌حجابی در میان زنان و دختران ما به طور اخص است.

 

احیا اضافه کرد: حجاب زنان و دختران را در برابر دزدان حیا و عفت مصونیت می‌بخشد و باعث حفظ شخصیت و کرامت زن می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران به رهبری امام راحل به زن مسلمان شخصیت و وقار داده است، گفت: امروز بانوان محجبه و باتقوایی هستند که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعال هستند و حجاب مانع حضور آنها در عرصه‌های مختلف نشده است.

 

انتهای پیام/79009/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول