اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تأمین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد

استقبال از بیمه زنان سرپرستان خانوار در خراسان شمالی

مدیرعامل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: زنان سرپرستان خانوار در این استان از بیمه تأمین اجتماعی استقبال کردند.

استقبال از بیمه زنان سرپرستان خانوار در خراسان شمالی

محمود تمنانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد شمار زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از این بیمه را 2 هزار و 950 نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

تمنانلو حداکثر سن متقاضی برای استفاده از این بیمه را 50 سال عنوان کرد و گفت: ارائه معرفی نامه از نهادهای حمایتی، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، انجام معاینات توسط کمیسیون پزشکی سازمان و همچنین انعقاد قرارداد بیمه‌ای را از مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از بیمه زنان سرپرست خانوار برشمرد.

به گفته وی، مبلغ ماهیانه حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد امسال توسط نهاد حمایتی در استان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی خراسان شمالی همچنین با اشاره به آمار مستمری بگیران اصلی و تبعی تا خرداد امسال اظهار کرد: بر همین اساس چهار هزار و 951 بازنشسته، 874 از کار افتاده و سه هزار و 224 بازمانده از مزایای صندوق تأمین اجتماعی استان استفاده می‌کنند.

وی مجموع این افراد را 9 هزار و 49 نفر عنوان کرد و گفت: 21 هزار و 410 نفر مجموع مستمری بگیران اصلی و تبعی را شامل می‌شود.

تمنانلو به آمار دفترچه‌های درمانی صادر و تجدید شده شعب تأمین اجتماعی خراسان شمالی طی یک سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: بر همین اساس 40 هزار و 819 دفترچه صادر و 138 هزار و 916 دفترچه درمان نیز تجدید شده است.

وی بجنورد را با دارا بودن 22 هزار و 325 دفترچه درمانی صادر شده و 73 هزار و 446 تجدید شده بیشترین آمار و جاجرم را با چهار هزار و 49 دفترچه و 13 هزار و 173 دفترچه کم‌ترین آمار در خراسان شمالی عنوان کرد.

حدود 107 هزار نفر در خراسان شمالی عضو صندوق تأمین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/63002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول