اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست/ مردان هم باید عفیف باشند

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز باید در همه امور عفیف باشند، گفت: عفت در نگرش، عفت در بینش و عفت در پوشش برای همه ضروری است.

عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست/ مردان هم باید عفیف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر با اشاره به فضایل ماه مبارک اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی برای مومنان و نزدیکتر شدن به خدا است.

وی با بیان اینکه آشتی دادن بین دو مومن ثوابی بالاتر از نماز و روزه دارد این ماه را بهترین فرصت برای صلح و دوستی و صله رحم بین مومنان برشمرد و گفت: تا آنجا که می‌توانید در اصلاح بین دوستان، اقوام و افراد جامعه تلاش کنید.

خطیب جمعه موقت ملایر با بیان اینکه تظاهر به روزه‌خواری بدون داشتن عذر برای انسان امری بسیار ناپسند است، تصریح کرد: افرادی که در جامعه و در ملأ عام تظاهر به روزه‌خواری کرده با این عمل خود حق خدا و مومنان روزه‌دار را ضایع و تباه می‌کنند.

وی در ادامه فلسفه روزه را در ماه مبارک رمضان محکم شدن ایمان و تقوای الهی برشمرد و افزود: روزه برای سلامت جسم و نظافت بدن انسان قرار داده شده است.

فاضلیان فلسفه اجتماعی روزه را نیز درک فقرا و یاد کردن از گرسنگان جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: این ماه فرصتی مناسب برای دیدار با فقرا و ایتام است.

وی با سفارش مردم به تقوای الهی، تقوا را بالاترین ارزش دین برشمرد و گفت: دنیا تنها گذرگاهی برای ورود انسان به آخرت است و آنقدر ارزش ندارد که انسان تمام وجودش را برای دنیا بگذارد.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه به فلسفه حجاب و عفاف اشاره کرد و عنوان داشت: عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان جامعه ما نیز باید در همه امور خود عفیف باشند.

وی گفت: عفت در نگرش، عفت در بینش و عفت در پوشش برای همه افراد امری ضروری و لازم است.

فاضلیان با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: ایشان نمونه کامل یک زن مسلمان بود که در نخستین روزهای اسلام به پیامبر(ص) ایمان آورد و ثروتش را در راه خدا و اسلام بخشید.

وی ابراز داشت: حضرت خدیجه (س) مصداق بارز جهاد با مال و صبر صابران در اسلام بود و می‌توان گفت سه عامل پیروزی اسلام در اخلاق پیامبر(ص)، جهاد حضرت علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) بوده است.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیر ماه سال 59 گفت: شورای نگهبان یکی از مختصات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که همواره در طول انقلاب اسلامی در امور کشور به درستی عمل کرده است.

وی ابراز داشت: شورای نگهبان فیلتری برای مشروعیت نظام و قانون اساسی کشور است و عملکرد درست این شورا در انتخابات به سلامت انتخابات در کشور انجامید.

فاضلیان، حضور ملت ایران در انتخابات را نشان از تعهد مردم به انقلاب و رهبری برشمرد و اظهار داشت: دولت منتخب باید پاسخ حماسه 24 خرداد مردم را در انتخابات با خدمت و حل مشکلات بدهد.

وی در پایان خواستار مشارکت بیشتر مردم ملایر برای تکمیل مصلای بزرگ حضرت ابوالفضل ملایر شد.

انتهای پیام/89013/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول