اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد قانون افزایش مرخصی زایمان زنان را اجرا کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌ها مطابق با قانون باید نسبت به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد قانون افزایش مرخصی زایمان زنان را اجرا کنند

فریده کیامرثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مطابق با قانون، مرخصی دو هفته‌ای اجباری (تشویقی) پدران در شورای نگهبان تصویب شده و به دولت ابلاغ شده که همه دستگاه‌ها باید این قانون را اجرا کنند.

وی افزود: این مرخصی از مفاد قانون «اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» است که در تاریخ 20 خردادماه در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29 خردادماه به تایید شورای نگهبان رسیده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این قانون در تاریخ 11 تیرماه سال‌جاری توسط ریاست جمهوری جهت اجرا ابلاغ شده است.

کیامرثی گفت: در قانون مذکور آمده است که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون کلیه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت‌ماه سال 72 و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

وی اظهار داشت: مطابق قانون به دولت اجازه داده می‌شود که مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهد و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین این قانون به مادرانی که سن فرزند آن‌ها به 9 ماهگی نرسیده است، تسری می‌یابد و مادر می‌تواند تا سن 9 ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.

وی این قانون را در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده دانست و گفت: اجرای این قانون در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت موثر است.

کیامرثی اظهار امیدواری کرد که دستگاه‌ها در خصوص اجرای این قانون و همکاری با بانوان شاغل در دستگاه، همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/82015/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول