اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری‌ کرمان:

آسیب‌ها و تبعات اشتغال زنان مورد پژوهش قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:‌ آسیب‌ها و تبعات اشتغال زنان باید‌ به صورت علمی مورد پژوهش قرار گیرد.

آسیب‌ها و تبعات اشتغال زنان مورد پژوهش قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به نقش آموزش و پژوهش این نهاد اظهار داشت: امروز بنیان خانواده به عنوان عالی‌ترین نهاد جامعه در خطر قرار گرفته و انتظار می‌رود همه در هر پست و وظیفه‌ای برای استحکام بنیان خانواده نقش‌آفرین باشند.

وی پژوهش و تحقیق جامع و کامل یک گروه علمی در موضوع اشتغال زنان را یک موضوع حائز اهمیت برشمرد و بیان داشت‌: باید آسیب‌ها و تبعات اشتغال زنان را به صورت علمی مورد پژوهش قرار داد.

توکلی عنوان کرد: باید در نظر گرفت زنانی که از صبح تا پاسی از روز را در مشاغل مختلف به سر می‌برند، پس از ورود به خانه و کانون خانواده تا چه حد می‌توانند وظیفه همسری و مادری خود را به نحو احسن ایفا کنند.

وی حضور زنان در پاره‌ای از مشاغل آموزشی‌، پزشکی و خدماتی را لازم ذکر کرد و ابراز داشت: به استثنای پاره‌ای از مشاغل خاص چه الزامی وجود دارد که در پست‌ها و مشاغلی که امکان استفاده از مردان وجود دارد‌، زنان به کار گمارده شوند.

توکلی تصریح کرد: تا‌کنون در هیچ یک از پرونده‌های دادگستری شنیده نشده‌ که زنی به واسطه بیکاری دست به سرقت زده و یا به اعتیاد روی آورده است، اما بسیاری از ریشه‌های جرم در مردان‌، بیکاری قلمداد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استفاده بی‌حد و اندازه از زنان در بسیاری از مشاغل عامل بیکاری تعداد زیادی از مردان است که این موضوع خود بستر بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

توکلی سلامت معنوی را در یک نگاه خرد مرتبط با استحکام بنیان خانواده دانست و ابراز داشت‌: در یک جامعه معنوی و مبتنی بر اصول اعتقادی، یک زن اولویت وظیفه خود را بر نقش همسری و مادری قرار می‌دهد‌، کما اینکه تعالیم دینی و مذهبی نیز این امر را بیان داشته است.

وی برگزاری دوره روانشناسی کاربردی برای قضات را نیز مفید دانست و گفت: اگر قضات هم بتوانند با اساتید مجرب با اصول اولیه روانشناسی آشنا شوند به تبع در برخورد و تصمیمات آنها در مواجهه با شکات‌، متهمان و مجرمان اثر دارد.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول