اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بهزیستی صورت گرفت

افتتاح مرکز همیار زنان «یاشیل یاپراق خاتون» در اردبیل

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی مرکز گروه همیار زنان سرپرست خانوار «یاشیل یاپراق خاتون» در اردبیل افتتاح شد.

افتتاح مرکز همیار زنان «یاشیل یاپراق خاتون» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این مرکز که صبح امروز در اردبیل برگزار شد، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: در کل استان 25 گروه همیار با عضویت 170 نفر تشکیل شده و در حرفه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

رویا احمدیان عنوان کرد: در این گروه‌های همیار مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانوار در مشاغلی همچون آرایشگری، قالیبافی، مهد کودک، فروشگاه‌های تولید و عرضه لباس، نانوایی و ... مشغول فعالیت بوده که برای تامین معاش خانواده و خارج‌شدن از چتر حمایتی بهزیستی تلاش می‌کنند.

وی گفت:‌ به عنوان نمونه در این مرکز 9 نفر در کنار هم مشغول تولید محصولات فرآوری شده سبزی، صیفی و ترشیجات هستند که با فرآوری این محصولات و عرضه آن، عایدات این خانواده‌ها ماهانه بیش از 200 هزار تومان است که در کنار آن قادر هستند با فعالیت‌های دامنه‌دار از چتر حمایتی بهزیستی خارج شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آمادگی بهزیستی برای پرداخت تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان برای هر مددجو خبر داد و افزود: اگر این مجموعه با توان بالای تولید سبزی و ترشیجات 90 میلیون تومان تسهیلات بگیرد قطعاً قادر خواهد بود در حوزه تولید مربا و خشک کردن میوه و بسته‌بندی آن همتی والا داشته و حرکتی مثبت انجام دهد.

احمدیان از فعالان این شرکت خواست تا ضمن درخواست برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی نسبت به اخذ کارت بهداشتی اقدام کنند تا اقبال عمومی به تولیدات این شرکت و عرضه آن حتی به سایر استان‌ها و کشور همسایه نیز فراهم آید.

وی همت عالی مجموعه «یاشیل یاپراق خاتون» را در رسیدن به خودکفایی واقعی یادآور شد و تصریح کرد: زنان سرپرست خانواده در کنار هم با تشکیل این تعاونی و با سرمایه بلاعوض بازتوانی قادر هستند ضمن بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و معنوی بهزیستی در مسیر خوداتکایی واقعی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این گروه همیار اعلام شد که تولیدات این شرکت بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با دو فروشگاه عرضه می‌شود که با کسب مجوز بهداشتی دامنه توزیع محصولات تولیدی این شرکت افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام رئیس بهزیستی شهرستان اردبیل صاحبان این شرکت 13 میلیون تومان از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بهزیستی بهره‌مند شده‌اند و در ادامه مسیر نیز می‌توانند از تسهیلات مورد نظر بهره بگیرند.

علی شریفی با بیان اینکه این مرکز ششمین مرکز گروه زنان همیار است که در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: علاوه بر اشتغال 9 نفر چندین نفر دیگر نیز به‌صورت غیر‌مستقیم از بابت فعالیت این شرکت مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: ما در حوزه اشتغال بیش از 500 میلیون تومان تسهیلات در شهرستان اردبیل به مددجویان و معلولان در زمینه ایجاد فرصت‌های اشتغال پرداخت کردیم که امسال نیز این فرایند با سرعت و قوت ادامه دارد.

انتهای پیام/62005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول