اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

توانمندسازی 16 درصد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 16 درصد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی توانمندسازی شده‌اند.

توانمندسازی 16 درصد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی آذربایجان غربی

زرین‌تاج علیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور ارتقای دسترسی زنان به منابع مادی و تقویت امنیت اقتصادی و اجتماعی آنان، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان معاونت امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی اقدامات مهمی را در این راستا انجام داده است.

وی حمایت از فرصت‌های شغلی و پرداخت وام خوداشتغالی را از جمله فعالیت‌های این دفتر در راستای توانمندسازی خانواده و زنان عنوان کرد و افزود: حمایت از مشاغل خانگی و تأمین بخشی از سرمایه کار مددجویان و زنان سرپرست خانوار، از رویکردهای اصلی معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان بوده است.

علیزادگان با اعلام اینکه هدف توانمندسازی 10 درصد زنان سرپرست خانوار بود، از توانمندسازی 16 درصد زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در طول 15 ماه گذشته (از ابتدای سال 91 تا تیرماه سال 92) برای 430 زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی استان نیز اشتغال‌زایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها از طریق پرداخت سرمایه کار و اعطای وام، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

علیزادگان در این میان به اجرای طرح پایلوت مصادیق توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: از طریق ارائه طرح‌های نوآورانه نیز در زمینه توانمند کردن این خانواده‌ها تلاش شده است.

وی به منظور کاهش مشکلات عدیده خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی، از ارائه گواهی مبنی بر زیرپوشش بودن فرزندان سرباز خبر داد و افزود: این اقدام به منظور انتقال سربازی فرزندان سرباز خانواده‌های زیرپوشش، به نزدیک‌ترین پادگان محل زندگی آنها صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی صدور معافیت سربازی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار را از دیگر خدمات این دفتر به خانواده‌های زیرپوشش اعلام و تصریح کرد: در این راستا در طول یک‌سال گذشته بیش از 150 نفر از فرزندان این خانواده‌ها از ارائه خدمت سربازی معاف شدند.

علیزادگان خاطرنشان کرد: به منظور برخورداری از تعرفه‌های دریافت کارت پایان خدمت به خانواده‌های زیرپوشش سازمان، گواهی لازم به افراد صادر می‌شود.

انتهای پیام/61006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول