اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد

تأمین مسکن 2033 مددجوی زیرپوشش بهزیستی سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تأمین مسکن 2033 مددجوی زیرپوشش بهزیستی سمنان در قالب طرح نهضت مسکن مددجویان خبر داد.

تأمین مسکن 2033 مددجوی زیرپوشش بهزیستی سمنان

حجت‏ الاسلام علی پهلوان امروز در گفت ‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان به مناسبت هفته بهزیستی، ایجاد مراکز غیردولتی توانبخشی را یکی از ابتکارات و نوآوری‏ های سازمان بهزیستی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست که در واگذاری بسیاری از خدمات به بخش خصوصی موثر بود.

وی بیان کرد: بهزیستی استان سمنان هم‏اکنون 26 مرکز غیردولتی را در حوزه توانبخشی زیرپوشش دارد و 13 نوع مجوز طبق قانون در این سازمان صادر می‏‏شود.

*اجرای طرح نهضت مسکن در استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از اجرای طرح نهضت مسکن از دو سال پیش در این استان خبر داد و گفت: مسکن مورد نیاز برای دو هزار و 33 نفر از افراد جامعه هدف که در سامانه مشخص شده ثبت‏ نام کرده بودند، در دست تامین قرار دارد.

پهلوان افزود: شمار زیادی از معلولان، زنان سرپرست خانوار، ترخیصی ‏های مراکز شبانه ‏روزی، معتادان بهبود یافته و ... برای دریافت مسکن در سامانه پیش‏بینی شده بهزیستی ثبت ‏نام کردند.

وی افزود: اکنون یک هزار و 413 واحد مسکونی در این بخش که متقاضیان تحویل شده است و 620 واحد دیگر باقی‏مانده است.

*واگذاری 304 واحد مسکونی ویژه نیازمندان و معلولان در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: امسال به مناسبت هفته بهزیستی 304 واحد مسکونی ویژه این افراد در استان سمنان واگذار می‏شود که از این تعداد، 216 واحد مسکونی در سمنان، 48 واحد در ایوانکی و 40 واحد در گرمسار خواهد بود.

پهلوان ادامه داد: 316 واحد مسکونی دیگر در شهرستان‏های دامغان و شاهرود باقی‏مانده که متاسفانه مشمول افزایش قیمت در ماه‏های اخیر شده است.

وی تصریح کرد: توان مددجویان برای تامین آورده نقدی خود بسیار پایین است و از این ‏رو، سازمان بهزیستی بین یک تا چهار میلیون تومان از سهم آورده جامعه هدف را به آنها کمک کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: همچنین هزینه 800 هزار تومانی آب، برق و گاز واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی در راستای اجرای طرح نهضت مسکن در استان سمنان پرداخت شده است.

*نهضت مسکن تا انتهای امسال در سمنان به کار خود پایان می‏دهد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان پیش ‏بینی کرد: نهضت مسکن تا انتهای امسال در استان سمنان به کار خود پایان دهد و همه واحدهای مسکونی به مددجویان تحویل شود.

پهلوان تصریح کرد: تعداد انگشت شماری از مددجویان پشت نوبت دریافت این واحدها قرار دارند که به آن‌ها نیز خدمات ‏رسانی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه طرح نهضت مسکن در سطح کشور با احداث 200 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استارت خورده است، سمنان را در راستای اجرای این طرح از استان‏های ممتاز و پیش‏گام کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول