اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی:

بیش از 3 هزار زن بی‌سرپرست آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهره‌مند شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: 3 هزار و 124 زن سرپرست خانوار، روستایی و عشایری در آذربایجان غربی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

بیش از 3 هزار زن بی‌سرپرست آذربایجان‌غربی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهره‌مند شدند

زرین‌تاج علیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به محوریت زنان در روند توسعه و پیشرفت خانواده و اهمیت خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان معاونت امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی در راستای توانمندسازی زنان و خانواده‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های گوناگونی را اجرا می‌کند.

وی پرداخت مستمری ماهانه و ارائه کمک‌های موردی به خانواده‌های نیازمند را از اهم فعالیت‌های این دفتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون 4 هزار و 917 خانوار با سرپرست از کار افتاده یا زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این خدمات حمایتی بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارند.

علیزادگان، پرداخت شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان خانواده‌های زیرپوشش را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد و افزود: با پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان و رفع نیازهای مالی آنان، سعی در بهبود تحصیلی آنان داریم.

وی به طرح توانمندسازی خانواده‌ها از طریق تشکیل گروه‌های خرد مالی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌خیز شهری اشاره کرد و افزود: هم اکنون 26 گروه خرد مالی در استان داریم که 20 مورد در شهرستان‌ها و شش مورد در شهر ارومیه فعالیت می‌کنند.

علیزادگان حمایت‌های مادی از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو را از دیگر وظایف این دفتر در بهزیستی استان اعلام کرد و گفت: کمک به تأمین شیر خشک کودکان معلول و خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو نیز از دیگر اقدامات این معاونت در دفتر توانمندسازی خانواده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی از وجود طرحی با عنوان «طرح بیمه اجتماعی زنان خودسرپرست روستایی و عشایری» در دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح، یک هزار و 624 زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی دریافت کردند و نزدیک به یک هزار و 500 نفر از زنان روستایی و عشایری نیز از خدمات بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/61006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول