اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

انجام کارهای عمرانی و فرهنگی در استان همدان باید شتاب گیرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار سرعت بخشیدن به کارهای عمرانی و فرهنگی در استان شد.

انجام کارهای عمرانی و فرهنگی در استان همدان باید شتاب گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته در سخنان پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که تمامی رذائل از جمله غیبت، تهمت، دروغ و... از انسان دور شده و خوبی‌ها جایگزین می‌شود و مهمان خدا در این ماه، با روزه و اشک، غبارهای فطرت خود را می‌زداید.

وی با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان، خداگونه و الهی شدن و تمام بدی‌ها را دور کردن است، افزود: این ماه، ماه تضرع و برداشتن توشه برای 11 ماه دیگر است و انسان در این ماه به یک انسان پاک و خدایی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس وظیفه نمایندگان مردم را نظارت بر اجرای دقیق قانون عنوان و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ما باید تمام مردم را در جریان اتفاقات قرار دهیم چرا که مردم به ما رأی داده‌اند تا به وظیفه‌ای که برعهده داریم، عمل کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها وظیفه تحقیق و تفحص در نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی را دارد، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در کشور باید نظارت شود که در این راستا ما بیش از 60 تذکر از جمله در بحث ریزگردهای استان، اداره تأمین اجتماعی، خودرو سازان و بنیاد شهید به وزرا داده‌ایم.

خجسته با اشاره به اینکه اگر در کشور نظارت دقیق صورت گیرد هیچ مسئله‌ و مشکلی به وجود نمی‌آید، بیان داشت: نمایندگان وظیفه نظارتی و استانداران و مسئولان دستگاه‌ها وظیفه اجرایی در استان‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده زیرساخت‌های استان همدان در حال ساخت است، افزود: در خصوص آزاد راه با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان و نمایندگان استان همدان، در سال 91 با برنامه‌ریزی دقیق به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص فرودگاه همدان گفت: در مدت یک سال نزدیک به 32 میلیارد تومان بودجه جذب شد که تاکنون قسمت پروازهای داخلی به اتمام رسیده و قسمتی از ترمینال حجاج باقی مانده که باید زودتر به اتمام برسد تا بتوانیم پروازهای حج را از همدان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 98 درصد از کارهای فرودگاه در قسمت پروازهای حج تمتع انجام شده است، ابراز داشت: کار فرودگاه همدان به نتایج خوبی رسیده و آماده بهره‌برداری است.

خجسته در خصوص راه آهن همدان اظهار داشت: نبود ریل و تحریم از دلایل تأخیر در این عملیات بود که امیدواریم طبق زمانبندی عملیات ریل‌گذاری به نتیجه برسد و مسئولان استانی و ملی در این زمینه باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا در راستای جذب سرمایه‌گذار در استان گام‌های بلندی را برداریم.

وی گفت: باید توجه داشت که زیرساخت‌های استان همدان برای جذب سرمایه‌گذار آماده است و جذب سرمایه‌گذار از راهکارهایی است که موضوع اشتغال در استان به بهترین نحو حل می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به آبرسانی از سد تالوار زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این کار در سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب تصویب شد و باید در سال 89 به بهره برداری می‌رسید و متأسفانه با توجه به اینکه استان همدان با مشکل کمبود آب مواجه شده این کار تاکنون تمام نشده است.

وی به پتروشیمی هگمتانه و ابن‌سینا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات این پروژه‌ها حل شده انتظار می‌رود پتروشیمی هگمتانه تا 22 بهمن ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

خجسته افزود: با توجه به اینکه پروژه پتروشیمی ابن‌سینا جزء منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین قرار گرفته با بهره‌برداری بتواند برای 30 هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد.

وی همچنین به بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: استقلال دانشگاه آزاد همدان حرکتی بسیار خوب بوده که انجام شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص ساماندهی ورودی شهر همدان یادآور شد: ساماندهی ورودی شهر از سمت جاده تهران آغاز شده ولی ضعیف است، از سمت جاده ملایر نیز باید سریع شروع شود.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول